• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

Tillbaks på landet, tack för supertrevligt lunchsällskap tjejer! (Precis som Telis sa behövde jag inte vara nervös för alla är ju så trevliga, men jag blir ändå något av ett ufo när jag träffar nya folk för första gången, lovar att bättra mig till nästa (?) gång.) Korven tackar också och rodnar av alla komplimanger! Telis, jag ska pussa hans mage från dig

Min make med VÄRLDENS sämsta lokalsinne/Stockholmskännedom shoppade medan vi lunchade. Han skulle sen möta mig vid Östermalmstorg och säger glatt i telefonen att han kan gå dit från Kungsträdgården. Hittar du då? undrar jag och det tror han säkert att han gör. Efter en stund ringer han och konstaterar att han är på Hötorget! Blev lite fel torg bara... (Här snackar vi om en kille som har bott större delen av sitt liv bara 7 mil från Sthlm...) Och han blir kallad Stockholmare av norrlänningarna där vi bor... he he he...

Koko, fy så jobbigt, jag tar gärna över lite grav.hormoner av dig så slipper du känna dig så ledsen... Säg åt sambon att skärpa sig, annars! ... bussar vi Korven på honom!
    Jag tyckte också 75 kr för vatten var lite saftigt, men tänkte att så är det nog på Östermalm...

Vickan, skicka hit lite illamående vetja, kan tänka mig att ta lite utan att vara gravid för det låter så sjukt jobbigt som du har det nu...

Tabita förresten, såg henne i toakön på Arvikafestivalen! I alla fall hennes look alike.

Telis skrev 2009-07-07 11:10:03 följande:
    Carl kan ju stavas med C utan att någon säger Sarl. Fast Kevin går fetbort oavsett om det är med K eller C.
    Kunde inte sagt det bättre själv!

Undrar om Gulletussan (Mia o Klara igen) stavar sin sons namn med C eller K (Kevin alltså).
  • viktualia

Snaily - gulligt av dig!!!! Men jag önskar inte någon detta elände....(som givetvis skulle kunna vara ännu värre.. men jag har NOLL tålamod)

Och träffa trådgänget är alltid skoj! Med eller utan raketpratare som jag.. fniss fniss... Turligt nog är det flera i den här skaran som kommer upp i mina babbelmängder..

• _koko_

Vad gulliga ni är som engagerar er i mig så. Och det är verkligen hormoner, lovar att jag inte skulle gråta i vanliga fall. Och någon begagnad maskin blir det inte, sambon kapitulerade redan idag på dagen; "köp vad du vill, jag tänker inte lägga mig i" typ. Gjorde ju inte mig gladare, förstås, hade såklart hellre fått "du har så rätt, älskling".

Nu pockar sonen på uppmärksamhet genom att göra allt han inte får, återkommer när han somnat...

• _koko_

Ett extra tack till snaily, återkommer om jag behöver låna Korven. Har ju sett hans tänder nu och kanske räcker det att bara hota med dem för att få sambon att göra som jag vill.

blomman - En kollegas fru lyckades pruta ner deras boränta helt osannolikt lågt när hon var höggravid.

Sambon vill nog inte köpa nytt "i onödan", och sen är det såklart skittråkigt att lägga tusentals kronor på något så osexigt som en tvättmaskin, men jag som sköter tvätten vill ju ha bra grejjer och inte behöva oroa mig för att jag inte ska kunna reklamera om det går sönder.
    Så. Nog tjatat om det. Tack för att ni lyssnat.

Sonen sover och sambon spelar hårdrock i källaren. Skönt med en stund för mig själv. Har minneskonserten för MJ på i bakgrunden men funderar på att byta. Tycker inte det är särskilt bra faktiskt.

Kanske ska försöka skriva några rader till på min rapport...?

• Telis

Snaily, du var inget ufo heller! Jag förstår om det är lite nervöst att träffa ett gäng som har träffats förut men det gick ju jättebra och du var lika trevlig som alla andra här i tråden.

När vi har femårsjubileum får vi väl hyra stadshotellet i Örebro (bara för att det ligger i mitten av landet liksom) och så får vi ha trådfest så att alla får träffas samtidigt.

koko, skönt att han gav med sig till slut!

• viktualia
    Telis skrev 2009-07-07 20:29:09 följande:
    När vi har femårsjubileum får vi väl hyra stadshotellet i Örebro (bara för att det ligger i mitten av landet liksom) och så får vi ha trådfest så att alla får träffas samtidigt.
    Asbra idé!!!Jumping Banana
  • snaily

Telis -
    Varför inte Örebro slott! Är också väldigt nyfiken på resten av trådgänget nu!

Har suttit ute på tomten en lång stund och roats av Korvens alla små tilltåg, fan att man inte äger nån videokamera... Hoppa jämfota i höga gräset/jaga flugor/misslyckade försök att jaga småfåglar/förundras över hästar som kloppar förbi på vägen utanför/döda sina leksaker/morra på okänd fara osv osv osv... Vi behöver verkligen ingen tv, fast ska nog ändå sjunka ner framför den en stund nu.

Kämpa på med rapporten koko!

• BrudSommar2006

Hemma från Öland igen, usch vad det är långt att åka och så ska vi bara vara hemma ett par dagar och så ner igen torsdag eller fredag. Skönt att vi inte har Iris och katterna med oss i alla fall.

FruLLan, hej! Roligt att höra från dig även om du inte har det för lätt just nu. Skönt att höra att förlossningen gick bra och att lillkillen mår bra. Vilken himla tur att du kommer bra överens med psykologen också.

Vickan, tror aldrig att det kan hjälpa att ta en tablett på kvällen för att den ska verka på morgonen, du måste ta tabletten typ en timme innan du ska gå upp. Jäkligt trist att må så illa i alla fall, jag lider verkligen med dig, själv kräks jag fortfarande var och varannan kväll när jag försöker borsta tänderna, på morgnarna går det lite bättre, just nu sitter jag och mår jätteilla trots att jag tagit en tablett för inte så länge sedan. Det blir nog tidig sänggång.

• BrudSommar2006

Nu har ni ju redan ätit lunch men man får ha hund med sig in i Sturegallerian, när vi suttit och fikat på det där stället i hörnet, det som är del av nattklubben, minns inte vad det heter, så har det suttit folk med hund vid borden bredvid. Vete sjutton om man får ha hund med sig upp till restaurangen en trappa upp dock.

• viktualia

Snaily - trådträffar är alltid bra. Senast jag var med, var strax efter mitt senaste missfall som var i februari. Himla najs att träffa girlsen och babbla. MEN hittills har jag bara träffat delar av Sthlmsgänget + Sweetan. Varken skåningarna eller göteborgarna har jag lyckats träffa.. eller för den delen övriga gänget som är lite lagom utspridda.. Annars måste jag ju erkänna att jag hängt på BT i evigheter... firade nyss treårsjubileum som reggad.. läste BT oreggad ett bra tag innan.

Svar på tråden Livets stora och små frågor