• majsan3

Ris eller???

Hej
    har ju hört att man inte ska ha ris för fåglarna..
    Har läst att man kan ha i nå annat.. Men hittar inte det.. Är det någon som vet???

• Svar på tråden Ris eller???
  • MulleNuh

Det är INGEN fara för fåglarna.. Det är en myt bara!

Men vi har valt att ha bröllopsbubblor! Superfina är dom!

• b2b09

Man hör så mycket om det här med ris fram och tillbaks, man vet knappt vad man ska tro längre...=) Vi har också valt att ha bubblor i stället!

• majsan3

Men läste här någonstans att det var någon som la nå annat i påsarna..
    Ja tror det är jätte fint med bubblor..
    Var beställde ni era??
    En till varje gäst.

• b2b09

Vi beställde från www.myheart.se, för de hade billigast frakt. =) Hjärtstavar, varje gäst kommer att få varsin.

• MulleNuh

Jag beställde från brollopsbubblor.se
    Det är små brudpar (flaskorna alltså) blir såna SMÅ fina bubblor!

majsan3 skrev 2009-04-28 20:11:19 följande:
    Men läste här någonstans att det var någon som la nå annat i påsarna..Ja tror det är jätte fint med bubblor..Var beställde ni era??En till varje gäst.
  • Pärlan10

Jag läste någon som haft såna där rispuffar, tror jag det hette. Dom ser ut ungefär som riskorn lite större som man har i filen!

• Flisa80

MulleNuh har rätt, det är en myt och fåglarna skadas inte alls.

• Juni2009

Man måste inteta ris, kan oxå ha seasamfrö oxå.
    Men för säkerhetsskull kontakta kyrkkansli först om det är OK för dom ni använder ris.

Jag hade för mig att jag läst här på BT att kyrkorna inte rikitg är glad över städning...
    Men kanske har jag fel???

Vi har inte pratat om det men jag funderar på blommor...
    Men vi får se vad det blir till sist.

• novia72

MYT bara! men rispuffar är både snyggare o billigare...du får jättesnygga risbilder :) :)

• suamaca

Vi har köpt sånt bröllopsris som ex calligraphen har - hoppas verkligen det blir bra :)

• E254

Puffat ris är toppen - snyggare och gör inte ont (vanligt ris är inte speciellt skönt att få kastat på sig, intygar de som vet). Vi köpte vanligt Vårgårda-ris på Ica och la i små organza-påsar med sidenband, onödigt att köpa särskilt "bröllopsris". Tips för påsarna är att bara klippa ut kvadrater (ca 20*20cm) av tyget, lägga i en matsked puffat ris och knyta om med sidenband - enkelt och snyggt!

• Susanna och Fredrik

Jag har rosa små sockerhjärtan i mina påsar...

• Kjell Präst
    Juni2009 skrev 2009-05-02 17:54:50 följande:
    Jag hade för mig att jag läst här på BT att kyrkorna inte rikitg är glad över städning...Men kanske har jag fel???
    Nej, du har inte fel. Det är säkrast att fråga
  • burnisen

Ang puffat ris: Såg någonstans att man hade en "burk" med lock och en liten skopa som någon gick och delade ut vid vigseln. Har ni vart med om det nån gång? något negativt?

• Lakritsbåten

vi har heliumfyllda ballonger som ska släppas iväg (ska bli snyggt foto från ovan är det tänkt...)

Svar på tråden Ris eller???