• Idefixen

presentbordet?

Vi har tänkt öppna presenterna dagen efter när vi är ensamma. Skrev inget ang detta i inbjudan.
    Tänkte skriva nånting, rama in det och ställa på bordet så alla får veta att vi kommer öppna först dagen efter.
    Nån som har nått tips på hur man kan skriva de på ett litet roligt sätt?

• Svar på tråden presentbordet?
  • Villemoa

Har inga tips på roligt sätt att skriva det på men vårt toastpar nämnde det vid middagen. De berättade lite om "förhållningsregler" och nämnde just det där om presenterna.

• Sååå lurade

vi skrev inte heller nåt, men lyckades ändå förmedla detta genom vår toastmaster och andra kontaktpersoner som fanns tillgängliga i inbjudan. sen skrev vi längst bak i festhäftet att vi är tacksamma för alla presenter men väljer att inte öppna de här ivkäll eftersom det stjäl för mycket av tiden när vi kan umgås med er istället...

• DanKat

För mig känns det inte nödvändigt alls att upplysa om att man inte kommer öppna presenterna på festen, är det verkligen så många som gör det?? Jag har aldrig varit på ett bröllop där de öppnat paketen under kvällen, och de har heller aldrig informerat om att de inte skulle göra det.
    Vi själva har planerat att öppna dagen efter och har inte alls "ansträngt" oss för att meddela det (fast det råkade bli så att det framkom av vårt infoblad iaf, men det var alltså egentligen inte meningen )

• Sååå lurade

Ja tyvärr har jag varit på alldeles för många bröllop och fester där man stått och öppnat paketen inför en publik... astråkigt, och för att ta död på sådana förväntningar så meddelade vi innan att vi INTE kommer att göra så för att folk inte skulle bli besvikna...

DanKat skrev 2009-04-30 00:04:08 följande:
    För mig känns det inte nödvändigt alls att upplysa om att man inte kommer öppna presenterna på festen, är det verkligen så många som gör det?? Jag har aldrig varit på ett bröllop där de öppnat paketen under kvällen, och de har heller aldrig informerat om att de inte skulle göra det. Vi själva har planerat att öppna dagen efter och har inte alls "ansträngt" oss för att meddela det (fast det råkade bli så att det framkom av vårt infoblad iaf, men det var alltså egentligen inte meningen )
  • Idefixen

Okej, man behöver alltså inte göra de kanske.
    Men om man vill göra det, vad kan man då skriva.

känns ju lite tråkigt att bara skriva. "Paketen öppnar vi imorgon"

• wiicky

Några som min mor kände hade gjort på ett lite roligt sätt:
    under middagen gick värdparet/toastmaster eller vilka det nu var till ett annat rum och packade upp alla presenterna och gjorde lite av en utställning av det hela. Gästerna kunde sedan gå in dit och titta.
    Lite roligt tycker jag...

• 20090725

men jag vill ju packa upp det själv!

är det ingen som e bra på att skriva en liten dikt som man kan sätta inramad på presentbordet, och få med att man inte kommer att öppna paketen under kvällen???

• Idefixen

20090725, jag tänker precis som dig, presenterna vill ja ju öppna själv! Bara inte framför allt folk. Utan i lugn och ro dagen efter.

• 20090725

det kommer vi att göra....

mamma kommer att ta med sig dem ut till sin sommarstuga så kommer vi åka ut dit dagen efter å äta middag med min mamma å min pappa å hans sambo å mina blivande svärföräldrar, och våra syskon!

däremot kommer min lillasysterå min blivandes älsta dotter att få i uppdrag att notera vem alla paket och kuvert är ifrån, de kommer att få massa klister lappar med sifror att sätta samma siffra på kuvert å paket å sedan skriva upp vem de kommer ifrån.

så att man vet vilka paket å kuvert som kommer från vem!

• Emmy1982

Kanske skriva ett par rader på ett fint papper och ställa i en ram på "presentbordet":

"Den här dagen vill vi ägna åt att fira och umgås med er, eventuella gåvor öppnar vi i lugn och ro i morgon (så får vi också förlänga vår härliga helg litet extra"

• sprättan

Tack för alla vackra paket,Klockan drar iväg som en raket.
    Hinner inte med just detta, För när alla är riktigt mätta,
    Ska vi ju alla fira och festa, Det vill väl oxå de allra flesta.
    Dessa de ska vi i morgon riva upp,Hoppas att ingen tar illa upp.

• 20090725

den kommer vi att köra på... helt kanon!

tack så mycket!

sprättan skrev 2009-05-03 18:06:36 följande:
    Tack för alla vackra paket,Klockan drar iväg som en raket.Hinner inte med just detta, För när alla är riktigt mätta,Ska vi ju alla fira och festa, Det vill väl oxå de allra flesta.Dessa de ska vi i morgon riva upp,Hoppas att ingen tar illa upp.
  • altervattnet

vi hade en egen hemsida där vi skrev lite vad vi önskar oss och där skrev vi att vi kommer att öppna alla presenter dagen efter.

sedan fotade vi alla presenter och la upp på pixbox, så alla fick ändå se vad vi fick av alla :)

• Idefixen
    Emmy1982 skrev 2009-05-03 17:35:05 följande:
    Kanske skriva ett par rader på ett fint papper och ställa i en ram på "presentbordet":"Den här dagen vill vi ägna åt att fira och umgås med er, eventuella gåvor öppnar vi i lugn och ro i morgon (så får vi också förlänga vår härliga helg litet extra"
    Ja, vi kommer nog skriva nått i en ram, då alla vi bjudit inte har tillgång till nätet osv.
    Annars kanske vi skriver de i häftet de ska få i kyrkan, får se hur vi gör.
    Vi kommer ju inte ha nån fest efter maten. Utan alla åker ju hem kring kl 19 senast skulle ja tro.
  • Corona

Bra tips med verserna tycker jag. Tänkte bara tillägga att jag inte tror att något par meddelat hur de ska göra med presentöppningen på de bröllop jag varit på, så det är inget "måste". Brukar annars bli två läger, dels de som vill se vad ni får i present (eller vill visa andra vad de själva gett...), dels de som tycker att det är skönt att slippa ett långdraget tittande.

• norgejente

Det är så man gör i norge och som vi kommer att ha det. (Jag gifter mig med en norrman) Det åar kul för de andra gästerna att se vad vi fått men tråkigt att stå och se på när brudparet öppnar. Det kommer även vara en liten bok på bordet där det står vem som givit vad.

wiicky skrev 2009-05-03 16:20:45 följande:
    Några som min mor kände hade gjort på ett lite roligt sätt:under middagen gick värdparet/toastmaster eller vilka det nu var till ett annat rum och packade upp alla presenterna och gjorde lite av en utställning av det hela. Gästerna kunde sedan gå in dit och titta. Lite roligt tycker jag...
  • Ore
    norgejente skrev 2009-05-04 08:03:15 följande:
    Det är så man gör i norge och som vi kommer att ha det. (Jag gifter mig med en norrman) Det åar kul för de andra gästerna att se vad vi fått men tråkigt att stå och se på när brudparet öppnar. Det kommer även vara en liten bok på bordet där det står vem som givit vad.
    Jo, jag insåg också att man gjorde så i Norge, när jag var där för ett bröllop. Vilket jag gärna vetat innan, för istället för att köpa en fin presentkartong, med sidenband som matchade färgerna i inbjudningskortet, så kunde jag lika gärna packat ner presenterna i en kasse. Brudparet såg aldrig de inslagna paketen, utan allt var redan öppnat när de kom till lokalen. För mig som älskar att slå in paket fint, så var det jättetrist, och jag blev rejält besviken.

Vi öppnade själva dagen därpå istället. En del nära släktingar var med vid öppningen, vi fotograferade oss med presenterna och skickade med dessa foton med tackkorten.
  • norgejente

Åh så tråkigt! Ja det är kanske bra att man vet om det innan.

Ore skrev 2009-05-04 09:52:43 följande:
    Jo, jag insåg också att man gjorde så i Norge, när jag var där för ett bröllop. Vilket jag gärna vetat innan, för istället för att köpa en fin presentkartong, med sidenband som matchade färgerna i inbjudningskortet, så kunde jag lika gärna packat ner presenterna i en kasse. Brudparet såg aldrig de inslagna paketen, utan allt var redan öppnat när de kom till lokalen. För mig som älskar att slå in paket fint, så var det jättetrist, och jag blev rejält besviken. Vi öppnade själva dagen därpå istället. En del nära släktingar var med vid öppningen, vi fotograferade oss med presenterna och skickade med dessa foton med tackkorten.
Svar på tråden presentbordet?