• FruJ2009

    Hur gör man? Hur skulle ni göra?

    Jag har en "kusinfamilj" som består av älsta systern som jag pratar med både när vi träffas ute och via datan och telefon och som är självklar att bjuda.
    Hennes syskon, dvs mina andra kusiner har jag inte alls samma relation med men såklart hälsar vi på varandra om vi går om varandra men inte mer än så. Hur gör man? Vi vill hålla nere antal gäster men det känns konstigt att bara bjuda en av 4 i en syskonskara. Samtidigt känns det konstigt mot dom andra att bara hon skulle vara bjuden...vad tycker ni??

  • Svar på tråden Hur gör man? Hur skulle ni göra?
  • MulleNuh

    Jag tycker faktiskt ni ska bjuda alla.. Tycker det vore lite fräckt att inte göra det när alla dom är kusiner..

  • anja1661

    jag hade bjudit alla kusinerna!

  • Selma2010

    Jag med, alltså bjudit alla kusinerna. Jag har nästan ingen kontakt med släkten på pappas sida, träffas på bröllop, stora födelsedagar och begravningar men tänker ändå bjuda dem alla. Dock tar de upp 2/3 av gästlistan så vi har svårt att hitta bra lokal. Fast det är det värt, skulle jag inte bjuda dem så skulle vi ju aldrig träffas.

  • FruJ2009

    Tack det var väl dit det lutade, ville bara höra OM man kunde göra på andra viset?

  • pysselbruden

    Vi har gjort på "andra viset". Jag har flera kusiner, men har bara bjudit dem jag faktiskt umgås med. De andra träffar jag bara när det är släktkalas eller liknande och det kan alltså gå flera år utan att jag träffar eller hör av dem.

Svar på tråden Hur gör man? Hur skulle ni göra?