• söstra mi

weekend i sthlm lör-mån?

Vi gifter oss en lördag i juli med en enkel cermoni med bara familjen närvarande. Efter vigsel och lite mat tillsammans planerar vi att åka iväg i två dygn.

Försöker hitta något trevligt romantiskt weekend paket i sthlm, men allt verkar vara fre-sön. Vi vill ju ha lör-mån.

Någon som har ngt tips om bra ställe?

• Svar på tråden weekend i sthlm lör-mån?
  • tomlinn

om ni tänker er två nätter på hotell i centrala stockholm tror jag säkert att hotellen kan ordna sina paket efter era dagar, ring och kolla! de delar nog upp sin vecka i nöjesgäster på helgerna och affärsgäster på veckodagarna och de flesta nöjesgästerna vill väl bo fre-sön så att de är hemma till jobbet igen på måndagen...

first hotel reisen på skeppsbron i gamla stan ligger väldigt fint med utsikt över vattnet (säkert inte alla rum), eller kanske båten Mälardrottningen som är hotell och restaurang och ligger på riddarholmen bredvid gamla stan? På Hotel Reisen bodde min bror och svägerska efter sitt bröllop och var väldigt nöjda, Mälardrottningen vet jag inget om förutom att det är en fin båt, den ligger bra och har en vad jag förstår rätt bra restaurang =)

• Skimmra

Hej,

Jag och min kille tog en lördag-söndag på Seglarhotellet i Sandhamn ute i Stockholms skärgård. Jättefint hotell som ligger precis vid bryggorna och de har en spa-avdelning också (mycket bra klassisk massage som kan rekommenderas). Maten är GUDOMLIG!! så bara den är värd en resa. Sen så tyckte vi det var supermysigt att först åka buss (då går från Slussens busstation) och sen båt/färja ut till Sandön som Sandhamn ligger på.

www.sandhamn.com tror jag är hotellets hemsida.

Jag tror nog att de kan föreslå något paketpris om ni nämner att det är er bröllopsresa. Fråga efter ett rum med sjöutsikt om det är viktigt för er.

Lycka till!

Svar på tråden weekend i sthlm lör-mån?