• malininlove

    om ni fick önska

    Jag satt här om dagen och pratade lite med min tärna(som bara e helt underbar) om möhippan. Hon e lite nervös att jag inte ska bli nöjd med min hippa. Jag sa att de e klart jag blir, bara ni inte tvingar mig att sälja kyssar på torget iklädd en sopsäck och prinsseskrona sa jag.(vi har sett de några gånger) men hon försäkrade att så inte var fallet.

    Jag vill ju inte att hon ska känna en sådan press. Hon känner ju mig, jag brukar nog inte vara så svår att få nöjd, och vad de än skulle hitta på så skulle jag bara vara glad att de vill tillbringa en extra dag med mig.

    Men nu undrar jag; e de fler tärnor där ute som e nervösa över möhippan??? och varför

    Och ni blivande fruar; vad skulle ni vilja göra på er hippa om ni fick välja??

  • Svar på tråden om ni fick önska
  • MulleNuh

    Hmm jag är ju en sån som gillar lite pinsamma grejer.. Jag skulle tex inte bry mig om jag fick gå runt i borat-badbyxa i stan.. Bara jag är lite onykter!

    MEN det jag skulle VÄGRA är om dom bokat typ bungyjump eller spindelgrejer...

  • MulleNuh

    Och jag väntar ivrigt på min hippa!! Den borde komma om 2-3 veckor..

  • malininlove

    Nej att rumla på stan helt packad vill man ju inte.. men jag hade kastat mig ut i ett bungyjump =)

  • MulleNuh

    Åååå bläää!!
    Jag har sagt till min syster som fixar att det är bara bortkastade pengar för även om dom hade betalat 20.000:- så hade jag vägrat..

    Och att bli PACKAD vill man ju kanske inte.. Man vill ju gärna minnas vad som hänt..


    malininlove skrev 2009-05-02 08:47:27 följande:
    Nej att rumla på stan helt packad vill man ju inte.. men jag hade kastat mig ut i ett bungyjump =)
  • MulleNuh

    När ska du gifta dig?? Är det nära??

  • malininlove

    Vi ska gifta oss den 6 juni.
    så nu står väskan till hippan klar med syklop finare ombyte pass och toalett grejer precis som jag har fått order om..=)

    Själv då när ska du gifta dig?

  • MulleNuh

    Ohh nära.. Vi gifter oss den 13 juni.. Räknar ner...


    malininlove skrev 2009-05-02 08:54:24 följande:
    Vi ska gifta oss den 6 juni. så nu står väskan till hippan klar med syklop finare ombyte pass och toalett grejer precis som jag har fått order om..=) Själv då när ska du gifta dig?
  • malininlove

    japp nedräkning här oxå. men känner mig ganska lugn, men nerverna kommer nog =)

  • Lady o Lufsen

    Jag fick två hippor och jag är SÅ nöjd med dom!!
    Gillar inte förnedringar och mina hippor var så väl genomtänkta för mig- det uppskattade jag verkligen!

    Jag är verkligen inte någon som behöver slå på stora trumman, det är gott nog vad dom än hade valt att göra men dom hade prickat så rätt...Gulligt

  • MysanX

    Mina två tärnor har lite försiktigt frågat mig vad jag absolut inte vill och vad jag kan tänka mig. Sen har jag på deras begäran skrivt upp alla jag vill ska bli bjudna + hur dom får tag i dom. Jag gillar lagom pinsama saker, men det får inte inte bli för mycket. En spa dag med nära och kära, god middag och party på det. Då e Mia nöjd

  • Im yours

    Mmmmm, jag är lite som du MysanX. Vill inte ha, ursäkta uttrycket "spacade Rummel-upptåg" Har genom åren blivit rejält trött på sånt. Men en spadag, och middag med kompisar skulle passa mig som handen i handsken. En vin- eller chokladprovning skulle oxå vara jag. Hmmmm, el varför inte få vara modell för en dag.........

    Hur som helst blivande brudar, en vän, är en vän, är en vän

  • Yesh I do

    Jag kom precis hem från min hippa nu! Fick världens bästa hippa! Blev hämtad igår morse, först var vi ute och spelade frisbeegolf (och var sämst sämst sämst allihopa men det var hysteriskt kul), sen åt vi picknicklunch och drack bubbel i solen. Sedan hade de bokat in oss på Säröhus där vi var på världens mysigaste relaxavdelning och badade, drack lite bubbel och hade det gott. Sedan fantastisk trerättersmiddag! Imorse badade vi igen och åt frukost innan vi åkte hem igen.

    Världens bästa dag! Blev så oerhört rörd och glad för allt fint de hade ordnat med! Alla småsaker som dikter, quizar osv. Så himla kul! Är helt rusig av glädje och vill ha hippa varje dag =)

  • Corona

    Hade sån himla tur att jag fick göra saker som jag verkligen ville, utan att för den sakens skull ha talat om det för någon Vännerna borde kanske resonera så här; "vad gillar X att göra?" och utgå från det. Man är ju inte en annan person bara för att man plötsligt ska gifta sig, gillar man t ex inte att utsättas för pinsamheter i vanliga fall så uppskattar man nog inte att göra det på sin hippa heller. Tärnan och de andra kompisarna känner ju dig, de borde gå på sin magkänsla och inte tänka på hur det ska eller borde vara!

  • Corona

    Hade sån himla tur att jag fick göra saker som jag verkligen ville, utan att för den sakens skull ha talat om det för någon Vännerna borde kanske resonera så här; "vad gillar X att göra?" och utgå från det. Man är ju inte en annan person bara för att man plötsligt ska gifta sig, gillar man t ex inte att utsättas för pinsamheter i vanliga fall så uppskattar man nog inte att göra det på sin hippa heller. Tärnan och de andra kompisarna känner ju dig, de borde gå på sin magkänsla och inte tänka på hur det ska eller borde vara!

  • Silla69

    Jag håller på att fixa en hippa nu, och du frågade om man är nervös.Ja det är man för jag vill ju göra den perfekt för bruden, men jag vet ju inte hur gästerna är som hon bjudit, är dom villiga att betala, hur mycket är dom villiga, ja det är ju en massa frågor liksom..
    Därför e man nervös för man vill göra det bästa av det.

    Ansvaret ligger ju ändå hos tärnan..

  • Chip

    Pinsamheter är ju få som uppskattar, så det är nog uteslutet på de flesta hippor. Däremot tycker jag att det är lite trist att aktiviteterna på en möhippa oftast är så "tjejiga". Då jag är lite mer äventyrligt lagd skulle jag uppskatta femkamp, go-cart, utmanad av en boxare/brottare el dyl. Inte bara spa, sminkning, middag....som förvisso är jättemysigt, men gärna lite blandat.

  • MyochErlend

    helt enig med dig Chip..
    lite annat än de "tjejiga" sakerna..
    Men jag är gärna med på lite pinsamheter också ;)
    Du har ju en god anledning till att vara lite galen denna dagen ;)

Svar på tråden om ni fick önska