• SagansMamma

Är tärnbukett ett måste ??

Sitter och klurar på det här med blommor - är tärnbuketter ett måste? Ser det jätte dumt utan?
    Vill inte snåla, men vi behöver börja tänka på alla pengarna som bara springer iväg..

• Svar på tråden Är tärnbukett ett måste ??
  • Helen och Johan

Mina två tärnor kommer inte att ha några buketter. Främsta anledningen är att de faktiskt inte vill ha några :)

• FiaLottaoälsklingen

ett alternativ är att de bara håller i en ros, just för att ha någonstans att göra av händer!
    men inget måste :)

• Yesh I do

Samma med min tärna! Hon vill inte ha nån heller!Och mig spelar det då absolut ingen roll!

Helen och Johan skrev 2009-05-04 09:47:07 följande:

Mina två tärnor kommer inte att ha några buketter. Främsta anledningen är att de faktiskt inte vill ha några :)
  • young love

Man kan annars ha ett armband med en blomma på som matchar din bukett. jag tycker att det är modernt, fint och inte så dyrt. Det ska vi ha.

• SagansMamma

Köper ni det hos floristen???

• möklintabröllop

Gör en handblomma själv med några av de blommor du har i din bukett. Blir inte så dyrt.

• Danielaa

Behöver absolut inte va blommor till tärnorna, lika fint utan... Men som flera sagt så finns ju flera billigare alternativ om ni vill att dom ska ha "nånting"...

• SessanPrinsen

Mina tärnor kommer att ha handledscorsager istället för blombuketter. Buketterna kommer ändå att kännas överflödiga efter vigseln... inget man bara vill gå omkring och hålla i. Handledscorsager tipsar jag om!

En ros är inget jag skulle vilja, det förknippar jag med begravning i amerikanska filmer. Där de alla håller i en ros och slänger i graven! =(

• passionsblomman

Ja, handledscoursager är ju i allra högsta grad amerikanskt det med iochförsig...studentbaler inte minst. Så vill man köra venskt så är det ju isåfall bukett.

Vi lägger förövrigt handbuketter på kistorna i det här landet också.

Men vi hänger enstaka blommor om halsen på våra studenter med.

Blommor förekommer i livets alla tillfällen där vi hyllar, hedrar och firar och smyckar. Från vaggan till graven.

• burnisen

MIn tärna hade en blomma i håret, vi ansåg att hon skulle ha tillräckligt i händer med tanke på att vi skulle ha 4 näbbar

• Sonja68

Våra flickor hade inga buketter, de höll varandra i händerna. Naturligt och bra. De hade nog massakerat eller ätit på blommorna...

• fru okt

Hade handledscoursage när jag var tärna. Var fint, men tyvärr visnade blommorna rätt fort, men i kyrkan höll de sig naturligtvis fina

• shakynose

Man kan ju få en fin bukett för väldigt lite pengar om man nu vill ha bukett. Min kompis hade ett knippe brudslöja i handen när hon var tärna, och det var jättefint! Kostade inte särsilt mycket.
    Men det är absolut inget måste med tärnbuketter tycker jag!

• 20090725

mina tärnor och näbbar kommer att ha en ros och lite brudslöja!
    men det är vad min bukett kommer att inehålla oxå, fast mycket mer brudsjöja och lite annat

Svar på tråden Är tärnbukett ett måste ??