• Shaggy

Sjuk

har blivit sjuk och det är mindre än 2 veckor kvar till vi ska gifta oss, börjar och bli orolig för hur detta ska gå. känner att det finns saker kvar och göra så det passar inte alls bra nu att jag har blivit sjuk! Tänk om min sambo och sonen oxå blir sjuka,hur gör vi då,man kan ju inte precis ställa in allt och det vill vi ju inte heller men det är inte så kul om man är sjuk!
    håll tummarna för oss att alla är friska till nästa lördag

• Svar på tråden Sjuk
  • 090509

Hej! Jag har samma problem, det började igår morse med halsont, yrsel och snuva. Dessvärre ska jag gifta mig redan på lördag!! så jag har inte lång tid på mig för kurering har även 3 barn som nu riskerar att smittas och då vi har valt att ha en borgerlig vigsel med endast barnen närvarande känns det extra tråkigt om nån av dem är för sjuk..
    Håller tummarna för oss båda att vi blir friska till dagen D och att barnen klarar sig

• LillEm

Jag håller tummarna för er.
    Ett tips, köp handsprit och använd flitigt, på så sätt kam man minska smittspridnig.
    Kram / LillEm

• 090509

Tack för tipset! Vågar man låta barnen använda handsprit också?

LillEm skrev 2009-05-04 11:15:50 följande:
    Jag håller tummarna för er. Ett tips, köp handsprit och använd flitigt, på så sätt kam man minska smittspridnig.Kram / LillEm
  • Lady o Lufsen
    090509 skrev 2009-05-04 11:19:10 följande:
    Tack för tipset! Vågar man låta barnen använda handsprit också?
    Handsprit torkar in på nolltid så ni kan ta samtidigt så att du är med...däremot bör flaskan förvaras inlåst, tycker jag.
  • 090509

Ska genast införskaffas, tack
    Lady o Lufsen skrev 2009-05-04 11:21:54 följande:

Handsprit torkar in på nolltid så ni kan ta samtidigt så att du är med...däremot bör flaskan förvaras inlåst, tycker jag.
  • Lady o Lufsen

Var så god
    Vill du inte ha för mycket handsprit hemma (beroende på vad du behöver sprita och under hur lång tid) så kan jag rekommendera att köpa 2dl-flaska/or...lätt att även ta med i väskan.

• LillEm

Det finns även tvättgel innehållande sprit som torkar innan väldigt snabbt.

• Shaggy

Tack för tipsen
    Ska oxå inskaffa mig detta då jag verkligen inte vill att min lille son och min m2b ska bli sjuka..

Svar på tråden Sjuk