• SagansMamma

Någon som haft blommogram som bukett???

Jag har surfat runt på euroflorist.se nu en stund och hittat MASSOR med fint.. Nu till min fråga - är det någon som beställt blommogram till bröllopsdagen?

Vi vill inte lägga hur mkt pengar som helst på blommor och det känns som det här kan hålla ner konstnaden litegrann :)

• Svar på tråden Någon som haft blommogram som bukett???
  • 20090725

jag skall ha en bukett därifrån, men en kompis som är floris skall göra den!

tycker abslut inte att det är något fel i det!

tänk bara att de kan skilja sig lite från bilderna! så ring till den butik där du tänkt att köpa från å kolla med dem!

• SagansMamma

Jag har precis mailat lite med dom och dom verkar otroligt samarbetsvilliga :) Hittade en jätte söt bukett som tärnbukett fast i fel färg och dom sa att vi kan få dom i vilka färger vi vill :)

• 20090725

den buketten jag skall ha finns i mitt galleri! jag vill ha en väldigt enkel men fin bukett, å det tyckte jag att den va! men jag skall ha 5 st rosor istället för 1

• Avalon75
    20090725 skrev 2009-05-04 13:35:29 följande:
    den buketten jag skall ha finns i mitt galleri! jag vill ha en väldigt enkel men fin bukett, å det tyckte jag att den va! men jag skall ha 5 st rosor istället för 1
    JÄTTEfin bukett!
    Är det Euroflorist eller Interflora på den? Levereras den som Blommogram?
  • SagansMamma

Den där är verkligen jätte fin, den är ett av våra alternativ som tärnbukett :)

Den finns på Euroflorist :)

• SagansMamma

Tack! Jag tycker den är fin, vi har cerise och orange som färgtema så kändes som den passade bra:)

Nej och det känns som ett rimligt pris dessutom liksom :)

• 20090725

Euroflorist som blommogram! Jag kommer dock inte att beställa därifrån utan min brors tjej kompis är florist så hon skall göra alla blommor till oss!

• passionsblomman

Visst kan man beställa en menybukett som hämtas den dagen. Tänk bara på att det är en UTGÅNGSPUNKT för nbutiken och att det kan skilja rätt mycket i vad sorter som väljs av butiken, bla beroende på vad man för dagen lyckas få tag på hos leverantörerna.

"Blommogram" heter det samarbete runt blomssterförmedling som finns inim Interflora och blommogrambutikerna, som har Interflora som organisation.

Euroflorist är huvudkonkurrenten och har sin egen organisation, med sin egen förmedlingstjänst.

• SagansMamma
    passionsblomman skrev 2009-05-04 18:17:43 följande:
    Visst kan man beställa en menybukett som hämtas den dagen. Tänk bara på att det är en UTGÅNGSPUNKT för nbutiken och att det kan skilja rätt mycket i vad sorter som väljs av butiken, bla beroende på vad man för dagen lyckas få tag på hos leverantörerna."Blommogram" heter det samarbete runt blomssterförmedling som finns inim Interflora och blommogrambutikerna, som har Interflora som organisation.Euroflorist är huvudkonkurrenten och har sin egen organisation, med sin egen förmedlingstjänst.
    Hänger inte riktigt med om vad du pratar om, men det blir nog bra. Dom flesta verkar ha förstått vad jag menade med blommogram..
    Och jag har pratat med dom idag och dom menar på att vi vilken bukett vi vill i vilken färg vi vill. Bara ringa in beställningen eller skriva ett utförligt meddelande i beställningen.
  • passionsblomman

Ja det verkar ju bra, jag menade inte särskilt till dig utan allmänt.

Jag ville bara upplysa om att man långt ifrån kan vara säker på att buketten ser ut exakt som på bilden. Därför är det bra att prata med floristen innan, så det är en ordentlig kommunikation runt beställningen och inte bara en internetorder vilken som helst.

För din del är ju saken klar så det oroar jag mig inte för.

Vad gäller organisationerna så är det alltså bara inteflora och blommorgrambutiker spm får sälja just "Blommorgram" (ett skyddat namn)
    MEN det är ju så väletablerat uttryck att det används om att buda blommor öht. Vilket väl betyder att interflora har stort genomslag på marknaden. Det var bara lite kuriosa.

SagansMamma skrev 2009-05-04 18:28:35 följande:
    Hänger inte riktigt med om vad du pratar om, men det blir nog bra. Dom flesta verkar ha förstått vad jag menade med blommogram.. Och jag har pratat med dom idag och dom menar på att vi vilken bukett vi vill i vilken färg vi vill. Bara ringa in beställningen eller skriva ett utförligt meddelande i beställningen.
  • SagansMamma
    passionsblomman skrev 2009-05-04 18:34:02 följande:
    Ja det verkar ju bra, jag menade inte särskilt till dig utan allmänt.Jag ville bara upplysa om att man långt ifrån kan vara säker på att buketten ser ut exakt som på bilden. Därför är det bra att prata med floristen innan, så det är en ordentlig kommunikation runt beställningen och inte bara en internetorder vilken som helst.För din del är ju saken klar så det oroar jag mig inte för.Vad gäller organisationerna så är det alltså bara inteflora och blommorgrambutiker spm får sälja just "Blommorgram" (ett skyddat namn)MEN det är ju så väletablerat uttryck att det används om att buda blommor öht. Vilket väl betyder att interflora har stort genomslag på marknaden. Det var bara lite kuriosa.
    Jag förstår precis hur du menar, tack för kloka ord :)

Ja men precis, för en vanlig dödlig är det blommogram .-)
Svar på tråden Någon som haft blommogram som bukett???