• DanKat

Varför får JAG en tillsägelse????

Anmälde tidigare en tråd där TS gjorde reklam för ett företag. Jag anmälde denna tråd med hänvisning till regeln om förbud mot trådstart med reklamsyfte, och för en stund sen fick jag ett mail om att anmälan var behandlad.

Familjelivs redaktion skriver i mailet att trådstarten var olämplig och att den därför plockats bort, men "en varning var i starkaste laget" för detta inlägg eftersom det ansågs vara skrivet i god tro. Därför fick JAG en tillsägelse. Varför det?? Redaktionen höll för det första med om att inlägget var olämpligt, och för det andra har jag aldrig påstått att dom skulle ge en varning, för mig räcker det att inlägget tas bort (som ju blev gjort) och att TS blir uppmärksammad på regeln. Så jag förstår verkligen inte varför jag ska få en tillsägelse!

(Det spelar väl egentligen ingen roll för såvitt jag vet blir det inga ytterligare konsekvenser av tillsägelser, men jag är rätt irriterad när jag inte kan förstå varför, när dom höll med mig om att inlägget var olämpligt!)

• Svar på tråden Varför får JAG en tillsägelse????
  • Pumpkin

Det stod inte typ "Men en varning var i starkaste laget med tanke på att tipset skedde i god tro, du får därför en tillsägelse istället." ?

• DanKat
    Pumpkin skrev 2009-05-04 17:46:45 följande:
    Stod det uttryckligen att DU fått en tillsägelse?!
    Ja, det står "Men en varning var i starkaste laget med tanke på att tipset skedde i god tro, du får därför en tillsägelse istället."
  • DanKat

Men "du" låter ju som att det syftar på mig...

• DanKat

Nu när jag läste mailet igen ser det nästan ut som att dom skickat till mig det som skulle skickas till trådstartaren... Kan det vara så??

• DanKat

Fast sen står det iofs "Tack för värdefulla synpunkter angående
    vår sajt", det tyder väl på att mailet är skrivet till mig ändå...

• EmmaCaroline

Inte lätt att vara "polis"...

• Pumpkin

Mailet du fått är en kopia av det som skickats till den anmälde, "du" är alltså personen som skrev det anmälda inlägget från början - dvs inte du

• DanKat
    Pumpkin skrev 2009-05-04 18:05:06 följande:
    Mailet du fått är en kopia av det som skickats till den anmälde, "du" är alltså personen som skrev det anmälda inlägget från början - dvs inte du
    Ok, vad bra Tack för hjälpen att reda ut det! Men texten kanske borde ändras så det framgår tydligare att det är en kopia, så inte fler missuppfattar...
Svar på tråden Varför får JAG en tillsägelse????