• Iluna

måste fråga om texten till inbjudan..e den okej???

Välkommen till vigseln
    mellan
    Iluna & Magnus
    Lördagen den -/7 kl 14:00
    pá ************* i Skellefteá
    Efterát äter vi en mysig middag tillsammans.
    Klädsel: Festfin
    Osa till Iluna pá nr **********
    Magnus pá nr ***********
    senast den 7/6

• Svar på tråden måste fråga om texten till inbjudan..e den okej???
  • Iluna

puffar..ska just skriva ut de..men vill ha åsikter..e de något som låter konstigt?

• lojeli

Jag tycker att det låter jättefint och oprententiöst på ett sätt som jag gillar. "Mysig middag" och "festfin" känns som trevliga formuleringar. Jag tänker mig ngt liknande.

MEN det finns de som anser att man för under lätta för gästerna ska hålla sig till klädkoder som folk känner till. Kanske kan det ligga ngt i det...? Vet inte, men om man är beredd på att ev få ngn fråga om det så är det ok.

• Iluna

vi kommer bara bjuda närmsta släkt och vänner, så de gör inget om dom frågar..sen e de inget pompa och ståt bröllop utan en mysig intim vigsel ute sen en middag tillsammans, inte så mycket mer..så tror man förstår de ganska så bra av inbjudan .)

• DanKat

Jag tänkte på precis samma som lojeli nämnde, både att "mysig middag" låter trevligt, men även att man får fundera en extra gång innan man skriver klädkoder som inte är "riktiga" klädkoder. Personligen har jag inte haft något emot det när jag fick en bröllopsinbjudan med en liknande formulering, men det finns som sagt de som reagerar rätt starkt mot det.

• DanKat
    Iluna skrev 2009-05-04 19:17:09 följande:
    vi kommer bara bjuda närmsta släkt och vänner, så de gör inget om dom frågar..sen e de inget pompa och ståt bröllop utan en mysig intim vigsel ute sen en middag tillsammans, inte så mycket mer..så tror man förstår de ganska så bra av inbjudan .)
    I så fall tycker jag den texten låter bra!
  • lojeli
    Iluna skrev 2009-05-04 19:17:09 följande:
    Då låter texten jättebra! Lycka till
  • 18 juli 2009

jag tycker den lät toppen!

• Iluna

Nu e de klart...alla inbjudningar klara, bara vissa adresser som fattas, sen ska de postas :D ingen återvändo

Svar på tråden måste fråga om texten till inbjudan..e den okej???