• Mariya

Parga, lämpligt bröllopsresemål?

Hej!

Någon här med erfarenheter från Parga i Grekland? Skulle det vara ett lämpligt ställe att vara en vecka på bröllopsresa på? Vi har tänkt ta en sista minuten sedan då det kommer närmare (augusti), men bra ändå att ta reda på lite info om olika ställen. Parga verkar vara ett rätt så lugnt men ändå romantiskt resmål med inga fullsatta stränder och turister? Har jag rätt eller?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Parga, lämpligt bröllopsresemål?
  • Telis

Parga är så himla vackert och romantiskt! Lugnt och mysigt. Den lilla stranden i byn är välbesökt men det går massor med badbåtar åt olika håll så man kan hitta stränder som inte är så fulla.

Men det är turistiskt, det kan man inte komma ifrån. Det är inte som att hamna på en ö med bara svartklädda gummor, åsnor och gubbar som sitter i skuggan på bytorget och spelar spel. Det finns massor med restauranger och massor med krimskramsaffärer och rätt många skandinaver och tyskar.

Men summa summarum så är det jättejättefint i Parga (om man inte tror att man ska vara den enda turisten där) och jag skulle definitivt kunna tänka mig att åka dit på bröllopsresa!

• lottis77

Håller med! Jättefint, men turistigt.

• Det stora Blå

En sista minuten till Preveza (flygplats) kan betyda att ni hamnar antingen i Parga eller på Lefkas. Så bäst är att boka rätt i förväg
    Parga brukar rekommenderas som ett bröllopsresemål.

• FiaoJonny

Jag älskar Parga och tycker definitivt att man kan åka dit på bröllopsresa. Jag var där 2000 och 2007 och märkte stor skillnad. Det har som sagt blivit mer turistigt men det är svårt att komma ifrån.
    2007 var vi där i slutet av september för att fira min mammas 60-årsdag och då var det betydligt lugnare på turistfronten.

• Det stora Blå

1 november - 31 mars = vintersäsong
    15 september - 31 oktober och 1 april - 15 juni = lågsäsong.
    16 juni - 14 september = högsäsong.

Svar på tråden Parga, lämpligt bröllopsresemål?