MENS på min Stora dag! Hjälp!
Hej Någon som har ett bra svar på hur jag ska ta mig till på min stora dag? Jag kommer få min mens runt samma dag. Har vart gravid innan och nu har jag rätt mycket mens också så jag hade gärna sluppit den. hjälp!
Hej Någon som har ett bra svar på hur jag ska ta mig till på min stora dag? Jag kommer få min mens runt samma dag. Har vart gravid innan och nu har jag rätt mycket mens också så jag hade gärna sluppit den. hjälp!
Det finns skjuta-upp-piller som folk brukar tipsa om här på BT. Men då är det klokt att ta det månaden innan eftersom humöret kan påverkas av dom där pillrena om jag inte minns fel.
ring mvc o fråga. Äter man ppiller kan man fördröja...
Det finns receptbelagda piller som heter primolut nor som man kan ta för att sjukta upp mensen ett antal dagar! Kanske kan vara ett alternativ!
vem pratar man med då om man vill ha sådanna piller?
Jag har samma problem, eller jag tror iaf att jag kommer att ha mens på bröllopet. Men jag vill inte trycka i mig konstiga tabletter eftersom vi har försökt bli med barn i 2 år och fortfarande inte lyckats... Känns dumt att äta något som kanske gör att det dröjer ännu längre.
Annars är det väl jättebra att det finns tabletter att ta!
tampong?
Funkar jättebra för mig iallafall, varje månad.
Ring din gynekolog eller vårdecentralen!
"skitimpulsivtbröllop"- Jo visst det funkar ju det också, men hur kul blir det då under bröllopsnatten. Och jag blöder rikligt vilket gör att jag får springa på toa stup i kvarten.
"yes I do" - Tack. då ska jag göra det :)
jaha, om du blöder jättemycket så förstår jag att det inte är så roligt...
Lycka till iallafall.
Jag har precis fått tabletter utskrivna från ungdomsmottagningen för att jag kmr få det på min smekmånad!
De var inte så dyra heller 55:- Tror de heter Primolut... men man kan nog i princip kontakta vilken läkare som helst o få dom utskrivna!