Olika nyanser rosa
Jag skulle vilja ha olika nyanser av rosa i min brudbukett och har klurat ut att pioner borde kunna vara en blomma.Kan också ha några vita blommor Vad kan jag mer ha för sorter?
Jag gifter mig i mitten av juni...
Jag skulle vilja ha olika nyanser av rosa i min brudbukett och har klurat ut att pioner borde kunna vara en blomma.Kan också ha några vita blommor Vad kan jag mer ha för sorter?
Jag gifter mig i mitten av juni...
Hej! I Juni finns stort urval av vackra blommor. Pioner har en mjuk och romantisk känsla och är ju vacker bara som den är men går fint ihop även med tex rosor, freesia, hortensia osv. Det är mest fråga om vad för stil du vill ha på buketten och vilken modell...
Jag ska olika nyanser av rosa och även lite rött i min bukett. Ett tips att att gå till floristen och prata med dem. Jag gick in till min med lite bilder och tankar och hon fattade precis och har nu fått fria händer att plocka ihop det som är fint just då. Hon blev jätteglad för det förtroendet och eftersom hon är experten om på området tror jag det blir finfint.
Gifter mig i slutet av juli.
DET brukar vara det allra bästa och något jag verkligen förespråkar. BÅDE ur konstnärliga och ekonomiska aspekter!
Vid havet skrev 2009-05-06 10:35:14 följande:
Tack Passionsblomman
googlade både freesia och hortensia och de har ju samma "mjuka" stil som pioner. Perfekt. ska absolut fråga floristen men man kanske vill kunna klämma ur sig några blomsorter som man kan tänka sig :)
Tror ni att det är snyggt att ha dessa blommor löst bundna med stjälkarna kvar synliga? titta gärna på min klänning i galleriet. Vill ju att klänningen och bukettens ska harmonisera.
Det tror jag ABSOLUT blir jättefint, och jag tycker du ska vara noga med att det inte får bli en för liten bukett till en sådan maffig klänning. Låt floristen ta i lite, och Hortensia, som ju är en stor och maffig blomma tror jag verkligen på i sammanhanget.Ja, alla blommorna jag nämnde faktiskt. En stor maffig ros som Sweet Avalanche eller Titanic vore sagolik till och så Freesia-som dessutom doftar underbart!
Fjälbacka 2009 skrev 2009-05-06 10:52:01 följande:
Åh, ranunkler skulle jag rekommendera! Av alla blommor så är det den finaste- finna i alla nyanser från vitt till rosa etc etc!
Underbar blomma, men har inte sin huvudsakliga säsong i juni juli och augusti. Den är bäst vinter och vår.
marrying kind skrev 2009-05-06 15:28:54 följande:
Kallor är en väldigt fin blomma och finns i olika nyanser av rosa vilket jag ska ha i min bukett, den gör sig bra även i droppformad bukett.