• Vanityfair

Hur höga klackar klarar man av?

Jag har hittat ett par skor jag gärna vill ha, men jag vågar inte köpa dem av anledningen att de är rätt höga.

De är bröllopsskor, alltså tillverkade just för det ändamålet men klacken är 105mm. Det är en viss platå också på cirka 10mm, så klacken kanske är 95 mm?
    Se bild här:
    www.jimmychoo.com/pws/images/catalogue/products/010MACYSAT/010MACYSAT_large_fr_Ivory.jpg

Jag tror absolut inte att det är några problem att gå i dem, men att stå framme vid altaret i 30-45 min i dessa klackar??

Vad är dina erfarenheter och vad kommer du att ha?

www.houseandwedding.blogspot.com/

• Svar på tråden Hur höga klackar klarar man av?
  • Bambi76

Jag har köpt ett par skor via e-bay som har 12 cm hög klack så är du van med att gå i höga klackar borde det inte vara några problem
    Bild på mina skor finns i mitt galleri

• Kajsalisan

Det är ju lite olika från sko till sko också, vissa skor är jättesköna trots hög klack andra är knappt uthärdliga.. Men de såg rätt sköna ut och det beror som sagt på hur van du är vid höga klackar?!

• Kajsalisan

De var verkligen jättefina!

• Vanityfair

ÅÅå, jag gillade verkligen brudfrisyr nr.2 i ditt galleri. Huuur fin som helst!

Kajsalisan skrev 2009-05-06 21:15:56 följande:
    De var verkligen jättefina!
  • emmibob

ÅÅÅÅ Jimmy Choo I love!!!
    Verkligen skitfina skor, klart du ska ha dem. Jag har två par skor.

Par 1 som jag ska ha i kyrkan har ca 9cm klack
    Par 2 som jag kommer byta till under kvällen (när fötterna kolapsat) har ca 4,5 cm klack.

Kanske kan ett alternativ vara att ha ett par "reservskor" även möjligt för dig?

• Gussavilmis

Jag köpte ett par SKITSNYGGA skor på Din Sko till vårt bröllop. Dom har 9 cm klack. Var o prövade min kläning igår igen, denna gng med skorna. Stod upp en bra stund under tiden hon nålade upp klänningen, jag trodde jag skulle DÖ!! HAHAHAHAHA
    Jag är absolut inte van vid så höga klackar så jag får nog tänka om..

Men är dina skor sköna så kör på det!

• Kajsalisan

Tack tack, ja det lutar åt att det blir "den" frisyren.. :)

• Vanityfair
    emmibob skrev 2009-05-06 21:20:59 följande:
    ÅÅÅÅ Jimmy Choo I love!!!Verkligen skitfina skor, klart du ska ha dem. Jag har två par skor.Par 1 som jag ska ha i kyrkan har ca 9cm klackPar 2 som jag kommer byta till under kvällen (när fötterna kolapsat) har ca 4,5 cm klack.Kanske kan ett alternativ vara att ha ett par "reservskor" även möjligt för dig?
    [/citat]

Jaa, det får nog bli något sådant! För Jimmy Choo har ju som rykte att de ska avar riktigt bekväma, men man vet ju aldrig hur det blir efter man har stått upp i i kyrkan :)
    Gussavilmis skrev 2009-05-06 21:22:45 följande:
    [citat]
    Jag köpte ett par SKITSNYGGA skor på Din Sko till vårt bröllop. Dom har 9 cm klack. Var o prövade min kläning igår igen, denna gng med skorna. Stod upp en bra stund under tiden hon nålade upp klänningen, jag trodde jag skulle DÖ!! HAHAHAHAHAJag är absolut inte van vid så höga klackar så jag får nog tänka om.. Men är dina skor sköna så kör på det!
    Haha.. hmmm..eller köra med två lager "party feet" kanske ;)
  • Lady o Lufsen

Hur länge du står ut beror helt och hållet på hur van du är att använda höga klackar.

• Kajsalisan

jag säger ta dom! Om inte annat så för att få ha Jimmy i garderoben ;)

• Suss o Jonas

Så snygga.
    Som sagt....gå in dem ordentligt innan dagen D.

Sedan tänkte jag på de som skrev att de hade andra lägre skor att ha till festen...
    Hur funkar det med klänningens längd?

• Vanityfair

Suss o Jonas skrev 2009-05-07 14:33:12 följande:

Så snygga.Som sagt....gå in dem ordentligt innan dagen D.Sedan tänkte jag på de som skrev att de hade andra lägre skor att ha till festen...Hur funkar det med klänningens längd?
    Jag vet inte, det är det som är kruxet. Klänningen är inte klar ännu. Ska prova den på Tisdag. Då vet jag bättre. Men jag ska nog stasa på 2 par skor. Kan ju alltid byta om till någon mer "partyklänning" efter middagen! :)
  • Vid havet

Att de är "bröllopsskor" innebär ju inte att de är skönare för det...

Supersnygga verkligen, men jag tror man kommer få ont i fötterna, tror inte man sitter så där jättemycket på sin bröllopsdag. Och att byta skor till ett par lägre lär ju bli konstigt med klänningen.

Jag skulle hellre köpa ett par Jimmy Choo skor att ha ngn annan gång än just till bröllopet. Hur många kommer se dem under klänningen egentligen? Så hellre ett par läckra röda att ha till nån partyblåsa. Men det är jag det

• Vanityfair

Vid havet skrev 2009-05-07 14:58:49 följande:

Att de är "bröllopsskor" innebär ju inte att de är skönare för det... Supersnygga verkligen, men jag tror man kommer få ont i fötterna, tror inte man sitter så där jättemycket på sin bröllopsdag. Och att byta skor till ett par lägre lär ju bli konstigt med klänningen.Jag skulle hellre köpa ett par Jimmy Choo skor att ha ngn annan gång än just till bröllopet. Hur många kommer se dem under klänningen egentligen? Så hellre ett par läckra röda att ha till nån partyblåsa. Men det är jag det
    Det är ju iof också sant... :)
    Men man kan ju alltid färga dem efteråt! :D
    Men vi får se. har hittat ett par andra fina som ser ut såhär:
    www.emmyshoes.co.uk/collectionimages/bella_zoom.jpg

Det kan bli dem också! :)
  • lillalyckan

Har hittat mina drömskor och dom är oxå alldeles för höga egentligen, men det får gå. Är ganska van vid högklackat och får väl fylla upp med partyfeet. Sen är kanske ett par reserv ballerina ingen dålig idé...

Svar på tråden Hur höga klackar klarar man av?