• Anna i Övik

Present till serveringspersonal

Vad ger ni för preseter/tackgåva till serveringspersonalen? Vi har 10 st bekanta (inte så nära att de nästan skulle blivit bjudna) som ska severa och skulle vilja ge dem något fint som tack för att de ställer upp.

Tacksam för så många tips som möjligt!

• Svar på tråden Present till serveringspersonal
  • valkyriana

Presentkort till typ Gilda skolan eller linande.

Prentkort till någon mysig restaurang.

• MiaMariaR

Oj, har du 10 bekanta som ställer upp och serverar gratis? Ja då får du hitta på något roligt att ge dem, och kanske skicka tackkort efter bröllopet.

• E254

Vet folk som fixat fest/middag vid senare tillfälle för de som hjälpt till under bröllopet, tex servering, bestman, tärna, toastmaster etc. Verkar trevligt för alla.
    Vi gjorde "korgar" med lite lyxiga kex, teer, choklad, vin, salt och röror på burk. Plus samma tackkort som inbjudna gäster. Vi bad även toastmaster att mot slutet av middagen uppmärksamma alla gäster på servieingspersonalens fantastiska arbete under kvällen, presenterna överräcktes och de fick applåder.

• MiaMariaR

Stämmer det alltså att dessa 10 bekanta ställer upp helt utan betalning?
    Hur lång är deras arbetstid? Hur långt behöver de resa? ordnar ni deras transport? det är ju saker man skulle väga in ifall man skulle ge dem betalt, har de sagt att de vill ge er av sin tid gratis för att fira ert bröllop?

Anna i Övik skrev 2009-05-07 19:59:41 följande:

*puff*
  • Anna i Övik

Ja det stämmer bra att de ställer upp. Vi har inte alls diskuterat betalning men de blev bara glada att bli tillfrågade och ett av paren hjälpte vi med servering på deras bröllop. De jobbar väl från ca 15.00-sena natten...alla behöver ju inte vara kvar hela festen. De har ca en mil till festlokalen och de tar sig dit själva.

Tar gärna emot mer förslag!!

• isop

Jag undrar också. Jag har en bekant jag lärt känna genom jobbet som ska komma och hjälpa till, och vi vet inte riktigt hur vi ska ersätta henne. Hon har inte sagt något om det och jag har på känn att hon har svårt att ta emot pengar, men vi kanske kan lägga i ett kuvert med ett fint kort? Skriva att det är till hennes hundar, eller något ? Hon har fem stycken och det är ett stort intresse.

Vad kan vara lagom? Hon kommer vid 13 och räknar med att åka hem 21, men jag tror att hon kan åka tidigare.

• MiaMariaR

Jag har fått 700kr en gång och 2000kr en gång, båda gångerna var jag iväg ca 12 timmar. Men här hade vi ju kommit överens om att jag skulle få pengar, så det är annorlunda. Sen blev jag även erbjuden att ta så många av de oöppnade vinflaskorna jag ville ha

Det enda jag kan komma på är att du ska skicka tackkort, det fick inte jag

• isop
    MiaMariaR skrev 2009-05-08 10:22:51 följande:
    Jag har fått 700kr en gång och 2000kr en gång, båda gångerna var jag iväg ca 12 timmar. Men här hade vi ju kommit överens om att jag skulle få pengar, så det är annorlunda. Sen blev jag även erbjuden att ta så många av de oöppnade vinflaskorna jag ville ha Det enda jag kan komma på är att du ska skicka tackkort, det fick inte jag
    Lustigt, vi var inne på 700, faktiskt. Och ett tackkort, det ska jag komma ihåg
Svar på tråden Present till serveringspersonal