• ML Dalkulla

    Tärnor = Möhippa?

    Hej! Jag tänkte inte ha någon brudtärna. Eller ska jag utse mina bästa vänner till tärnor, går det att ha fler?

    Om jag inte har några tärnor betyder det att det inte blir någon möhippa?

    Hur brukar det funka?

  • Svar på tråden Tärnor = Möhippa?
  • Lady o Lufsen

    Nej...du kan få vara med om en hippa utan tärnor och du kan bli utan hippa med tärnor.

    Ingen automatik i något alternativ.

  • allehanda

    Jag har varit på flera möhippor där det inte varit några tärnor inblandade. De kvinnliga gästerna har helt enkelt gaddat ihop sig och planerat möhippan.

  • passionsblomman

    Jag tror faktiskt att det är ett STORT misstag av de brudar som utgår från att gemene man (läs tärna) ens vet att det är ett ansvar som tillfaller henne och att det av många verkar betraktas mer som en skyldighet att göra det OCH göra det enligt brudens önskemål och tom anvisningar många gånger, än som den överraskningsfest som det faktiskt är fråga om...

    Jag förvånas på bt över hur många som pratar om "sin hippa" som en själklarhet och som båda har förväntningar och KRAV på den, både vad gäller tidpunkt och innehåll...

    Det handlar nog faktiskt många gånger mer om huruvida det finns ett tjejgäng som vet om varandra och så någon som är en sådan som är van att dra igång lite grejor...

    Jag har mina vänner utspridda över hela jordklotet och jag skulle bli mycket mer förvånad om jag blev hippad än om jag inte skulle bli det.

    Så, tärna eller ej, det är inte det som avgör tror jag.

  • Sommar 2010

    Jag vill ha mina två bästa vänner som tärnor för att få dela min dag med dem och få stöd innan vigseln då jag kommer att vara helt uppe i det blå. Om de ordnar en hippa blir jag jätteglad. (Och det låter på dem nu som att det kommer att bli så.)

    Hade jag inte velat ha tärnor hade de säkert ordnat hippa ändå, men det handlar nog mer om att ett gäng vänner vill göra det om de har möjlighet än att de gör det för att de är tärnor eller ej.

    Dessutom kan det ju bli en tung uppgift för en tärna beroende på hennes situation så jag tycker det är befängt att "kräva" det av henne.

    Vill man absolut bli hippad och inte tror att någon annan kan/vill ta på sig det kanske man kan bjuda hem kompisarna på middag innan för att ha en kväll tillsammans med dem.

  • Red Scarlet

    Jag har inga tärnor för jag ville inte att någon av mina vänner skulle känna sig tvungna att hjälpa till med saker eller få press på sig, de skulle kunna känna att de hjälpte till med precis vad de hade lust med.. men jag kommer att få en möhippa ändå (fästmannen har skvallrat) för de har pratat ihop sig. Snälla vänner jag har! Men det var verkligen inget jag förväntade mig och jag tror inte att det hade gjort någon skillnad om jag haft tärnor eller inte.. det beror nog på vad man har för typ av vänner..om de har intresse eller möjlighet(är man utspridda runt jordklotet är det sannerligen inte lätt) att hippa en.

  • MulleNuh

    Jag har en tärna. Hon är 18 år och bor 100 mil bort.. Så nån hippa är inget hon är med på..

    Min syrra fixar min.

    Annars håller jag helt med Passion.

    Hippan är ju nåt som man kanske får som överraskning. Och sen läser man att så många är sååå ledsna och missnöjda med sin. Det tycker jag är !

  • brud27juni

    Min tärna ska bo med mig sista veckan. :) Min M2B flyttar ut. haha. Jag förväntar mig ingen hippa då mina tjejkompisar kommer att vara hos mig till och från under hela veckan. :) Är glad för mysiga vinkvällar på balkongen ist. :) Men vet att de kuckelurar på nått så vi får se. :)Om man nu är orolig för att inte bli hippad för tycker jag att man själv kanske ska hitta en helg där alla man vill ska komma kan och kanske planera en "före bröllopet tjejkväll" Då får man ju faktiskt en trevlig kväll utan krav. :) Att bli besviken tycker jag bara är ledsamt.

  • Juni2009

    Jag har 2 tärnor o är min systrar.

    Jag vet inte om jag bli hippa, för man vet ju aldrig (så klart!)
    Så det blir riktig överraskad om jag bli hippad nästa vecka för då kommer lillsyrran o mamma på besök...

    Vet inte om det blir så för man vet aldrig...
    så klart är man på sin vakt men blir ändå överraskad...

Svar på tråden Tärnor = Möhippa?