• Lady o Lufsen

Champagnefrukost...

Vi är ett gäng tjejer som regelbundet under året träffas och har en heldag tillsammans, med matlagning, pedikyr, promenad, vin och annat mysigt.

Den vi är hos bjuder på Champagnefrukost- nu är det min tur igen och jag vill ha tips på vad jag kan bjuda på.

Ett stående inslag är ju att frukosten avslutas med chokladdoppade jordgubbar och det kommer jag ju såklart att ha nu igen

Dom gånger vi har varit hos mig så har jag bjudit på snittar- det sitter ju aldrig fel till Champagne men nu skulle jag vilja variera mig...

Tips någon...

• Svar på tråden Champagnefrukost...
  • Tojk

Ostflarn
    chips med någon röra på
    små pajer

• Lady o Lufsen
    Tojk skrev 2009-05-07 10:46:22 följande:
    Ostflarnchips med någon röra påsmå pajer
    Tack för tips! Små pajer var ju en smart idé, dom kan man ju göra dagen innan dessutom.

Fler tips någon?
  • Ab fab

champagne passar ju bra med sälta. I Frankrike blev vi serverade bl a
    -cake salé. den vi fick var med ost o skinka men här var ett recept med lax. www.alltommat.se/recept
    -stora kapris, tapenade o grissinier

• Lady o Lufsen

Ab fab skrev 2009-05-07 10:56:47 följande:

champagne passar ju bra med sälta. I Frankrike blev vi serverade bl a -cake salé. den vi fick var med ost o skinka men här var ett recept med lax. www.alltommat.se/recept-stora kapris, tapenade o grissinier
    Åh, tack...länk också, vad bra
  • Lady o Lufsen

Fler matiga tips?

Känn efter...vad skulle DU vilja bli serverad?

• FiaLottaoälsklingen

en liten god snackis - ta små krustader (24 pack) och klicka i en liten klick ädelost på tub toppa med en liten klick rönnbärsgele och in i ugnen några minuter så det smälter iho =UNDERBART GOTT! även om man inte är så förtjust i ädelost i vanliga fall :)

• lillalyckan

Sist jag bjöd på snittar så gjorde jag en grej som försvan direkt. Det var lie mindre (så att man kan ta dom i en tugga) färska champinjoner som jag tvättade och sen pillade bort själva foten på så att det blev som ett hål i dom, fyllde upp med ost tex bonjour i nån mumsig smak (hade tacosmak, mycket populärt) och sen in i ugnen! Men jag vet inte om det är "rätt" till champagne visserligen...
    Vilken kul tradition ni har förresten!Låter urmysigt =)

• Kickis

Ostron skulle jag bli överlycklig om det serverades till! Kanske inte passar som frukost men oj så gott!

• 090829 brud

En snitt som alltid är god är:
    Smördeg och så tar du pesto innuti och rullar ihop, sen skär det som kanelbullar och in i ugnen.

En annan är:
    Grovt bröd, riktigt mörkt.
    Skär i små trekanter eller fyrkanter och lägg på keso med olivsmak.
    Lite nyttigare än den första.

Mkt färskt frukt är alltid gott att plocka, melon, physalis, päronskivor, vindruvor och andra exotiska frukter...

• Lady o Lufsen
    FiaLottaoälsklingen skrev 2009-05-07 16:33:58 följande:
    en liten god snackis - ta små krustader (24 pack) och klicka i en liten klick ädelost på tub toppa med en liten klick rönnbärsgele och in i ugnen några minuter så det smälter iho =UNDERBART GOTT! även om man inte är så förtjust i ädelost i vanliga fall :)
    Wow- det låter gott!! Ska nog tjyvgöra redan i helgen och smaka Tack!
Svar på tråden Champagnefrukost...