Hjälp, barnvaktsproblem.
Har de uttryckligen sagt att barn inte är välkomna under vigselceremonin eller är det bara under festen?
Går det att prata med moster och beskriva din oro, att hon måste vara mer uppmärksam osv.?
Har de uttryckligen sagt att barn inte är välkomna under vigselceremonin eller är det bara under festen?
Går det att prata med moster och beskriva din oro, att hon måste vara mer uppmärksam osv.?
Ja, om det inte funkar att prata med moster, låta henne få umgås lite mer med sonen, och kolla in om hon är kompetent eller inte, om din mamma inte har någon möjlighet att frigöra lite tid för barnbarnet, ja då är det nog kört.
Såklart att ni ska följa magkänslan, om det är första gången ni lämnar bort honom och dessutom över natten så förstår jag att ni inte vill lämna honom till en barnvakt.
Om brudparet sagt att inga barn varken i kyrkan eller på festen så är det väl bara att acceptera. Du får vara hemma.
Du kommer ändå inte ha kul på det där bröllopet om du ska gå och oroa dig över din son, att moster inte har koll på honom osv. Jag är mamma och lite av ett kontrollfreak, så jag vet hur det är...
Brudparet förstår säkert om du förklarar problemet och tar inte illa upp för att du inte kan komma. Det måste dom ju har räknat med, att alla inte kan komma, när de satte upp villkoret Barnfritt. ELLER så visar det sig att det inte var så himla dödsviktigt för dem det där med barnfritt i tex. kyrkan, när det väl kommer till kritan, och de säger att du kan ta med honom dit ! Jag skulle i alla fall inte idas fråga dem själv.
Var du hemma och pussa på din son och känn dig lugn. Det är ändå han som är viktigast och att du inte behöver oroa dig.
Det är ju ändå bara ett sketet bröllop... Trist, javisst, men det är sånt som händer. Din man får representera er familj istället!
Kram.