1/8 är det dags för oss. Jag har, just av denna enkla anledning, börjat jogga med min sambo en till två ggr i veckan och kör gympapass två ggr i veckan. Har hållit på med det sedan mitten av mars. Än så länge är det inte ens i närheten av kul att springa men jag har klänningen och jag har även en vision av hur jag ser ut, lite finputsning alltså. Inget kilo-räknande, då vet jag att jag blir besatt.
Gillar ni Friskis&Svettis, långpromenader med radio i lurarna eller en ljudbok med ett lömskt mord eller så.
Ät frukost, är mitt tips. Mitt mat/sockersug brukar i vanliga fall kicka i vid 10 om vardagarna. Köp russin, hasselnötter, valnötter och torkade aprikoser och blanda ihop. Vips så har du ett snack att ha på jobbet när suget sätter i gång. Jag säger inte att det funkar alla gånger, men om man kan stå emot 3 av 10 gånger som man vanligtvis hade gett efter ? ja då har det ju faktiskt givit något.
Kanske vi tillsammans kan sätta upp små mål som vi alla tror vi kommer att genomföra. Typ 30 minuter varje dag?