Inlägg från: dajmstruten |Visa alla inlägg
  • dajmstruten

Asså folk är ju dumma i huvudet!

Alltså, jag håller på att spricka av ilska här!!!

vad är det som är så svårt med att få en inbjudan, göra som det står, sen komma eller inte komma och om man väljer att komma, göra det utan strul, frågetecken eller ego-trippar!!!???!

1. brudgummens syrra blev bjuden själv då hon har sagt att hennes förra kille var dum i huvudet och att hon aldrig skulle ta i honom med tång igen. Sen blir de ihop fram och tillbaka hela tiden och vi hör inget från henne och när vi skickade inbjudan till henne så skickade vi den självklart bara till henne då hon sagt att han kallat henne en massa elaka saker mm. Nej nu är de tydligen förlovade och hon undrar varför han inte får komma??
    Vi säger tillslut ok, men att han inte får dricka då han vill bråka och skrika då....
    Nu undrar hon varför hennes barn inte får komma...( på vårt BARNFRIA bröllop)... Hon känner sig upprörd och tycker att det är orättvist...

2. Min syrra känner att det är jättetråkigt att barnen inte får komma och är inte sen med att pika det för mig HELA tiden. Hon har bara totalt över mitt huvud bestämt att de ska få vara med i kyrkan. Både jag och min blivande VILL VERKLIGEN INTE ha skrik i kyrkan, det var mycket därför vi valde att hålla bröllopet barnfritt!! När jag lite fint försöker säga att vi inte vill ha barnskrik på vigseln så säger hon att INGEN kan ta ifrån hennes barn rätten att gå på vigseln... Helt sjukt!
    Barnvakten som hon anlitat ska tydligen komma på vår vigsel tillsammans med sin man OCH BARN! Noll respekt! Jag vill inte ha barn där! Åh, jag blir så arg! Så nu måste jag ringa till min blivandes syrra och förbereda henne att det kommer att finnas med barn på vigseln men att det inte var meningen typ...

3. idag får min blivande ett mess från en kompis där han skriver, vi vill gärna sitta bredvid den och den då vi inte känner så många andra... Asså, han har inte suttit uppe till 5 om nätterna och gjort bordsplaceringar. ÅÅÅÅHHH!!! himla människor!

Skriv vad som gjort er arga så att jag slipper sitta här och känna mig som en liten argboll...

• Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!
  • dajmstruten

TACK alla underbara människor som stöttar här! Jag blir så hjärtligt glad så att det är troligt1 tack tack tack! Det var så skönt att få ut lite ilska som man måste gå och trycka tillbaka hela tiden!

Eftersom jag har pluggat bröllop nu så pass länge så vet jag självklart också att ALLA får vara med på vigseln även okända, men det är ju bara en väldigt liten del av sveriges befolkning som faktiskt skulle gå på en okänd människas bröllop (om de inte jobbade med bröllop etc.)

Min tanke var som många här stöttar mig i, tack :), att jag tycker att det är respektlöst att göra så när min syster VET att jag inte vill, hur mycket man än får...

Mullenuh, din slutkläm gjorde mig verkligen irriterad, du menar förhoppningsvis inget illa men, att ha en "avslappnad" syn på något som är så infekterat är omöjligt. Jag vill kunna koncentrera mig och njuta av vår stora dag utan att behöva irritera mig på barn som skriker eller mammor som inte bryr sig. Jag tycker inte att det är oavslappnat, tycker att det är ganska naturligt...
    Det är en sjuuuukt stor skillnad på ens egna barn och på andras. Hade vi haft barn hade de självklart fått vara med också! Tillsammans har vi 16 syskonbarn i åldrarna 0-15. De över 14 år får komma, 3 st, för de kommer att komma ihåg bröllopet.
    Om alla barnen skulle få komma skulle dessutom vårt bröllop kosta minst 10.000 kr mer då vi skulle behöva byta lokal, anställa barnvakt, köpa extra mat mm.

Soffi73, asså man blir ju så trött! Det enda man kan trösta sig med är att hon kommer att fatta när hon gifter sig!
    Har också en kompis som frågade om hon fick ta med sig nån, (typ en kompis) jag sa nej det har vi inte råd eller plats med, hehe, hon fattade som tur var :)

Åh, jag ska sitta och läsa era kommentarer och bli stärkt! tack ännu en gång, så himla många fina kommentarer!

• dajmstruten
    Corona skrev 2009-05-08 10:08:25 följande:
    Ack ja, visst är det konstigt...? Det sägs att bröllop är en stor händelse och då ska alla rätta sig efter brud och brudgum, men till syvende och sist verkar det alltid vara de som är mest "openminded" som har starkaste åsikterna om sådant som alkohol, barn, inbjudningslistan, bordsplaceringen...
    Verkligen, alla säger att det är er dag, sen ska man göra om det för deras skull! Hehe, min andra syrra sa en bra sak när jag pratade med henne om bröllopet och så. Hon sa, står det på inbjudan att alla ska ha orangea hattar på sig så tar man på sig en orange hatt och tackar ja, annars stannar man hemma! Det ska jag ha som måtto resten av mitt liv... (om man nu inte hinner göra sig ovän med precis alla så att man inte får komma på några bröllop :)

Brud27juni, åh va jobbigt! Håller på dig :)
  • dajmstruten

Att en dajmstrut nu skulle svara nåt klyftigt i en upphetsad och irriterad ton till en Shakynose är i sig väldigt humoristiskt. Det nöjet tänker jag inte ge dig skaknäsa. Kan du inte bara gå och fika med min syrra eller nåt, ni skulle gilla varann...

• dajmstruten
    Imma skrev 2009-05-08 10:59:59 följande:
    Jag kommer osökt att tänka på det där som Jesus sa till barnen:"Låt inga barn komma till mig, ty de skriker och gapar..."
    Jesus kunde göra mat till tusen pers av en brödbit. Vi måste tyvärr betala för vår mat och det plus en större lokal och barnvakt finns det inte pengar till kära Imma.

Kan ni som är haters vänligen gå och tracka era stackars män istället för att hacka på mig när jag behöver stöttning för att inte bryta ihop. Fine kalla mig bridezilla, löjlig, barnhatare, whatever, men skapa en ny tråd och prata om hur dålig jag är så att jag slipper se det i MIN tråd...
  • dajmstruten
    shakynose skrev 2009-05-08 11:09:31 följande:
    De flesta brukar gilla mig, eftersom jag inte är för snål för att vara klyftig.Nog om mig. Rubriken säger allt!
    haha, det var faktiskt ganska klyftigt och roligt på riktigt, hehe...
  • dajmstruten
    Imma skrev 2009-05-08 11:13:06 följande:
    Jag ber om ursäkt! Det var faktiskt inte min mening att trampa dig på tårna, utan försökte (uppenbarligen helt utan att lyckas) att vara lite rolig. Jag förstår att detta inte är tråden för detta och jag ber uppriktigt om ursäkt.Jag tror inte alls att du är barnhatare eller löjlig, men jag tror att det är viktigt att sätta saker i perspektiv. Vi blivande brudar (speciellt när dagen B börjar närma sig) tenderar att se saker lite i svart och vitt. Stress bidrar såklart. Då är det viktigt att ta ett steg tillbaka och fundera över "hur viktigt är just det här egentligen?". Om du väljer att irritera ihjäl dig på din systers barn i kyrkan och hon tänker ta med sig dem, är det ju tyvärr du som blir den stora förloraren i spelet. Jag håller med dig om att det är urtrist att din syster inte lyssnar på era önskemål, men uppenbarligen tänker hon ju göra som hon vill i alla fall. Då har du ju två val: antingen irriterar du dig på det och din dag blir lite tristare, eller så väljer du att låta det passera förbi som vatten på en gås.
    Tack! håller med dig. Är bara ledsen att hon och svägerskan inte respekterar oss... Förlåt att jag missuppfattade, det är ju lite lätt hänt på forum när man är stressad och faktiskt ser allt lite svart eller vitt som sagt ;)
Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!