• shakynose

Asså folk är ju dumma i huvudet!

dajmstruten skrev 2009-05-08 09:52:58 följande:
    Mullenuh, din slutkläm gjorde mig verkligen irriterad, du menar förhoppningsvis inget illa men, att ha en "avslappnad" syn på något som är så infekterat är omöjligt. Jag vill kunna koncentrera mig och njuta av vår stora dag utan att behöva irritera mig på barn som skriker eller mammor som inte bryr sig. Jag tycker inte att det är oavslappnat, tycker att det är ganska naturligt... Det är en sjuuuukt stor skillnad på ens egna barn och på andras. Hade vi haft barn hade de självklart fått vara med också! Tillsammans har vi 16 syskonbarn i åldrarna 0-15. De över 14 år får komma, 3 st, för de kommer att komma ihåg bröllopet. Om alla barnen skulle få komma skulle dessutom vårt bröllop kosta minst 10.000 kr mer då vi skulle behöva byta lokal, anställa barnvakt, köpa extra mat mm.
    Hahahaha! Jag bara äääälskar såna här kommentarer!
    Det är klart att det är alla andras fel att du inte kan slappna av i kyrkan om det finns barn därinne. Det är verkligen helt naturligt att du inte kan acceptera att din syster har rätt i att ingen kan stänga ute hennes barn (eller någon annans heller för den delen) från kyrkan och att du tar ut det över Mulle Nuh som förklarade hur man faktiskt kan se på det utan att bli sur.
    Sjukt kul att du är så insatt i barnpsykologi också! Jag har inte heller några minnen av några stora händelser i min familj eller vänskapskrets innan jag fyllde 14 år.
    Stå på dig! Alla andra har fel om de säger emot dig på DIN dag!
  • shakynose
    dajmstruten skrev 2009-05-08 11:00:19 följande:
    Att en dajmstrut nu skulle svara nåt klyftigt i en upphetsad och irriterad ton till en Shakynose är i sig väldigt humoristiskt. Det nöjet tänker jag inte ge dig skaknäsa. Kan du inte bara gå och fika med min syrra eller nåt, ni skulle gilla varann...

De flesta brukar gilla mig, eftersom jag inte är för snål för att vara klyftig.
    Nog om mig. Rubriken säger allt!
  • shakynose
    GlamourKitten skrev 2009-05-08 11:31:19 följande:
    Jag hade också blivit vansinnig, och en väldigt stor del till att vi har valt att ha en privat ceremoni med bara vittnen och vigselförrättare är just detta - ingen ska få förstöra VÅR magiska stund!Till festen efteråt har vi bjudit de VI vill ha där, och visst har man fått många kommentarer om detta!Givetvis är det svårt för folk att förstå hur viktigt det är för brudparet, i jämförelse med hur viktigt det är för dem själva, men de får känna på det en dag i framtiden (förhoppningsvis).
    Jag tycker inte att det är något fel alls att göra så! Tvärtom: Om det känns viktigt att det blir en intim stund utan objudna gäster så är det supersmart att ordna det som ni gjort.
    I kyrkan får man (lyckligtvis) inte samma möjligheter att utestänga allmänheten.

På samma sätt som man förväntar sig att alla andra ska förstå att man inte kan/vill bjuda alla så tycker jag även att man kan kosta på sig att förstå att man faktiskt kan bli lite besviken om man inte blir inbjuden som vän eller familj. Därmed inte sagt att man SKA bjuda ALLA, men jag tycker att det är lite dubbelmoral att kräva att omgivningen ska vara förstående om man själv går i taket för minsta mothugg.
Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!