Asså folk är ju dumma i huvudet!
dajmstruten skrev 2009-05-08 09:52:58 följande:
Mullenuh, din slutkläm gjorde mig verkligen irriterad, du menar förhoppningsvis inget illa men, att ha en "avslappnad" syn på något som är så infekterat är omöjligt. Jag vill kunna koncentrera mig och njuta av vår stora dag utan att behöva irritera mig på barn som skriker eller mammor som inte bryr sig. Jag tycker inte att det är oavslappnat, tycker att det är ganska naturligt... Det är en sjuuuukt stor skillnad på ens egna barn och på andras. Hade vi haft barn hade de självklart fått vara med också! Tillsammans har vi 16 syskonbarn i åldrarna 0-15. De över 14 år får komma, 3 st, för de kommer att komma ihåg bröllopet. Om alla barnen skulle få komma skulle dessutom vårt bröllop kosta minst 10.000 kr mer då vi skulle behöva byta lokal, anställa barnvakt, köpa extra mat mm.Det är klart att det är alla andras fel att du inte kan slappna av i kyrkan om det finns barn därinne. Det är verkligen helt naturligt att du inte kan acceptera att din syster har rätt i att ingen kan stänga ute hennes barn (eller någon annans heller för den delen) från kyrkan och att du tar ut det över Mulle Nuh som förklarade hur man faktiskt kan se på det utan att bli sur.
Sjukt kul att du är så insatt i barnpsykologi också! Jag har inte heller några minnen av några stora händelser i min familj eller vänskapskrets innan jag fyllde 14 år.
Stå på dig! Alla andra har fel om de säger emot dig på DIN dag!