Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Asså folk är ju dumma i huvudet!

dajmstruten: Förstår att du inte vill ha barn med under vigseln....hade själv sådan funderingar....men jag kan säga det att när man väl är på väg att gå in i kyrkan med sin underbart snygge blivande man....man känner sig själv som en princessa.....musiken börjar flöda.....folk ställer sig upp o tittar på er o bara ler o är glada.....du glömmer allt annat runt omkring er....vi hade (bara) två småbarn med (6 månader o 2 år)i kyrkan.....o de störde inte alls.....den minsta fick hicka...men det var bara skojigt faktiskt....jag o maken stod där framme o fnissade....det lät lite som fyllehicka....något felplacerat i kyrkan! Hhahahaha!

Om du misstänker att de som MÅSTE släpa med sina barn i kyrkan inte har vet o sans att gå ut med barnen OM de skulle bli kinkiga o därmed se till så att föräldrarna missar vigseln (kanske en bra poäng att ta upp).....kan du/ni kanske be prästen eller ert värdpar att nämna detta i början (samtidigt som prästen/värdparet nämner mobilavstängningen) innan ingångsmusiken börjar.

Lycka till!

• ingenjörsbruden

Jiel o Deps skrev 2009-05-08 11:54:18 följande:

Men herregud, folk alltså! Jag förstår att du vill vara finkänslig och inte förarga din syster och andra. Men säg ifrån! Hon säger att "INGEN kan ta ifrån hennes barn rätten att gå på vigseln" säg då att "INGEN ska få ta ifrån er rätten att bestämma över ert eget bröllop!".Sånt här gör mig så arg!Jag vet inte hur ert förhållande till varandra är men böj dig inte! NI har bestämt att det ska vara barnfritt sedan får alla andra böja sig för ER!Säg bara att det är så det ska vara och det är så det kommer att vara, på deras bröllop får dem bestämma, på erat inte.Lycka till!
    Jovisst...men i kyrkan kan o får du inte bestämma sånt...tyvärr.
    Det kan mkt väl komma in en hel barnfamilj som ni inte känner....o ni har ingen rätt att köra ut dem på ngt viss....
  • ingenjörsbruden
    Emmy1982 skrev 2009-05-08 13:23:26 följande:
    Man önskar nästan att alla man bjuder själv gått igenom vad det innebär att planera (och beskosta) ett bröllop. Suck.
    Huvudet på spiken....verkligen!

Önskar att alla som ställer frågan "Ska ni inte skaffa barn snart" hade haft barntillverkningsproblem så hade de ALDRIG kommit sig för att ställa frågan.
Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!