Ore skrev 2009-05-08 14:14:43 följande:
Jiel o Deps skrev 2009-05-08 12:32:56 följande:Det har jag varit Eller, ja... Vi skrev ju om vår vigsel i tidningen, just för att "bekanta" skulle förstå att de gärna fick komma även om de inte var inbjudna. Så vi såg inga som helst problem med att folk som inte var direkt inbjudna kom. Och rent praktiskt sett så kan vem som helst som vill se ett bröllop och råkar gå förbi kyrkan vara med under vigseln. Oavsett om de är inbjudna eller inte. Så barn i kyrkan kan man inte förbjuda, man kan dock önska att det inte är några barn med. Och man kan ju också i förväg påminna om att barn som skriker/gnäller/springer omkring stör ceremonin, och att de då bör tas med ut ur kyrkan...
Ja, ni bjöd ju in folk att närvara, de som ville.
Det har redan sagts att vem som helst kan komma in i kyrkan om de skulle vilja, inbjudna som oinbjudna. Vi kan väl säga att vi drar ett streck över det som slutdiskuterat. Jag vill inte verka otrevlig, men det har tagits upp några ggr nu och jag tror inte det ens har med TS's problem att göra.
Om jag inte har fattat det fel så har hon problem med sin familj, sin syster som verkar tänka ha med sig sina barn hur TS än säger att de INTE vill ha dem med?
Jag kan tillägga här att våran vigsel kommer att äga rum mitt i en park. ALLA får komma och jag skulle inte bli förvånad om ett par A-lagare skulle gå förbi och bli nyfikna. Barn kan skrika eller en mås skita på min klänning (
), men det här är vad VI bestämt oss för. Middagen därefter kommer nog antagligen bli barnfri om VI bestämmer oss för det.