• MulleNuh

Asså folk är ju dumma i huvudet!

Alla får jus jälvklart komma till kyrkan. Men hoppas dom har lite sunt förnuft och tar ut barnen OM dom skriker..

• MulleNuh

...mina barn är ju självklart med på vigseln i kyrkan och jag klänner min son. Han kommer garanterat springa fram i kyrkan och larva sig!! Men det rör mig inte i ryggen. Han är plutt..

Har man en avslappnad syn på det hela så blir det nog bra i slutänden..

• MulleNuh

Jag förstår faktiskt inte varför barnen inte får vara i kyrkan. Ok om dom skriker eller springer runt som vildar!! Men annars?!

• MulleNuh

Jag tycker tvärtom.. Eller just om detta med förälder.. Jag tycker mina barn kan låta mycket mer än hur andra uppfattar det.
    Det vanliga är ju att man som mamma tycker det är värre än andra..

yessa76 skrev 2009-05-09 21:55:30 följande:
    Problemet med barn i kyrkan är att man både som brudpar och som gäst faktiskt KAN bli störd av barn som skriker/inte vill sitta still/gnäller/föräldrar som hyssjar - föräldrar som inte själva förstår att deras barn stör. Som förälder har man ju en helt annan "tolerans-nivå", det nån annan tycker stör grymt mycket tycker man som förälder kanske "inte är så farligt" eftersom man som förälder varit med om värre plus att det är ens lilla ögonsten och då blir man inte lika störd själv för att man älskar sina barn.
  • MulleNuh
    Ja världsförändrande!!!
    passionsblomman skrev 2009-05-22 18:09:11 följande:
    Har man ett litet barn är det oftast ganska begränsat hur många det barnet är trygg med utöver föräldrarna och innan denna FANTASTISKA värlsdsförändrande inbjudan kom, kanske man knappt nyttjat barnvakt överhuvudtaget, då det inte är alla som ser sig bbehöva det under de första året/åren.Vid bröllop är det ju heller inte ovanligt att flera ur samma umgängeskrets är gäster, dvs risken finns att alla ens barnvaktskontakter också är på bröllopet, iallafall om man hör till släkten.Så, nog kan det skita sig även med planering.Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-22 17:35:47 följande:
Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!