• Sonja68

Asså folk är ju dumma i huvudet!

MulleNuh skrev 2009-05-10 20:12:35 följande:
    Jag tycker tvärtom.. Eller just om detta med förälder.. Jag tycker mina barn kan låta mycket mer än hur andra uppfattar det.Det vanliga är ju att man som mamma tycker det är värre än andra..
    Där har du en poäng. Jag upplever mina barn som ruschiga och högljudda, men många säger att de är ju så snälla... Men de kanske bara säger så för att lugna ner mig, hysteriska mamman.

Jag kan bara säga en sak; jag gifte mig nyss i en liten kyrka och där var barn med, bl.a. våra egna.
    Under vigselakten varken HÖRDE eller SÅG jag någonting annat än min man, prästen och hon som sjöng solo.
    Allt annat runt omkring liksom suddades ut.
    Tror ni oroar er i onödan, så länge inte barnen springer fram och drar er i brudklänningen eller trasslar in sig i slöjan eller nåt! Men det vore ju å andra sidan rätt festligt, garanterat ett härligt minne från bröllopsdagen som man ALDRIG glömmer
  • Sonja68

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-22 18:12:25 följande:

sen är det säkert nyttigt att vänja barnen ganska tidigt med att inte ha mor och far där hela tiden. de borde ju göra de lättare senare när de blir äldre
    Jo, om man har någon som VILL ta på sig ansvaret att se efter ett litet barn och om man har nån i sin bekantskapskrets som man själv och barnet är trygg med. Tyvärr har inte alla det.

Självklart ska man respektera brudparets önskan om barnfritt och då kan ju brudparet respektera att just de som har små barn och problem med barnvakt kanske inte kan komma, även om de väldigt gärna skulle VILJA.
Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!