• dajmstruten

Asså folk är ju dumma i huvudet!

Alltså, jag håller på att spricka av ilska här!!!

vad är det som är så svårt med att få en inbjudan, göra som det står, sen komma eller inte komma och om man väljer att komma, göra det utan strul, frågetecken eller ego-trippar!!!???!

1. brudgummens syrra blev bjuden själv då hon har sagt att hennes förra kille var dum i huvudet och att hon aldrig skulle ta i honom med tång igen. Sen blir de ihop fram och tillbaka hela tiden och vi hör inget från henne och när vi skickade inbjudan till henne så skickade vi den självklart bara till henne då hon sagt att han kallat henne en massa elaka saker mm. Nej nu är de tydligen förlovade och hon undrar varför han inte får komma??
    Vi säger tillslut ok, men att han inte får dricka då han vill bråka och skrika då....
    Nu undrar hon varför hennes barn inte får komma...( på vårt BARNFRIA bröllop)... Hon känner sig upprörd och tycker att det är orättvist...

2. Min syrra känner att det är jättetråkigt att barnen inte får komma och är inte sen med att pika det för mig HELA tiden. Hon har bara totalt över mitt huvud bestämt att de ska få vara med i kyrkan. Både jag och min blivande VILL VERKLIGEN INTE ha skrik i kyrkan, det var mycket därför vi valde att hålla bröllopet barnfritt!! När jag lite fint försöker säga att vi inte vill ha barnskrik på vigseln så säger hon att INGEN kan ta ifrån hennes barn rätten att gå på vigseln... Helt sjukt!
    Barnvakten som hon anlitat ska tydligen komma på vår vigsel tillsammans med sin man OCH BARN! Noll respekt! Jag vill inte ha barn där! Åh, jag blir så arg! Så nu måste jag ringa till min blivandes syrra och förbereda henne att det kommer att finnas med barn på vigseln men att det inte var meningen typ...

3. idag får min blivande ett mess från en kompis där han skriver, vi vill gärna sitta bredvid den och den då vi inte känner så många andra... Asså, han har inte suttit uppe till 5 om nätterna och gjort bordsplaceringar. ÅÅÅÅHHH!!! himla människor!

Skriv vad som gjort er arga så att jag slipper sitta här och känna mig som en liten argboll...

• Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!
  • Robi10

Hej,

Jag själv som har barn och ingen barnvakt, skulle vara ledsen att inte kunna bevaka min brors bröllop, så jag förstår din svägerska synpunkt. Å andra sidan förstår jag dig också. Jag tror att det är lättare att vara lite mer flexibel när man har egna barn.

Hoppas att ni hittar en bra lösning så att alla blir nöjda.

• shakynose
    GlamourKitten skrev 2009-05-08 11:31:19 följande:
    Jag hade också blivit vansinnig, och en väldigt stor del till att vi har valt att ha en privat ceremoni med bara vittnen och vigselförrättare är just detta - ingen ska få förstöra VÅR magiska stund!Till festen efteråt har vi bjudit de VI vill ha där, och visst har man fått många kommentarer om detta!Givetvis är det svårt för folk att förstå hur viktigt det är för brudparet, i jämförelse med hur viktigt det är för dem själva, men de får känna på det en dag i framtiden (förhoppningsvis).
    Jag tycker inte att det är något fel alls att göra så! Tvärtom: Om det känns viktigt att det blir en intim stund utan objudna gäster så är det supersmart att ordna det som ni gjort.
    I kyrkan får man (lyckligtvis) inte samma möjligheter att utestänga allmänheten.

På samma sätt som man förväntar sig att alla andra ska förstå att man inte kan/vill bjuda alla så tycker jag även att man kan kosta på sig att förstå att man faktiskt kan bli lite besviken om man inte blir inbjuden som vän eller familj. Därmed inte sagt att man SKA bjuda ALLA, men jag tycker att det är lite dubbelmoral att kräva att omgivningen ska vara förstående om man själv går i taket för minsta mothugg.
  • Jiel o Deps
    ingenjörsbruden skrev 2009-05-08 11:57:58 följande:
    Jiel o Deps skrev 2009-05-08 11:54:18 följande:Jovisst...men i kyrkan kan o får du inte bestämma sånt...tyvärr.Det kan mkt väl komma in en hel barnfamilj som ni inte känner....o ni har ingen rätt att köra ut dem på ngt viss....
    Nej, visst inte. Men jag har aldrig varit på ett bröllop där oinbjudna har kommit in under en vigsel...

Dessutom tycker jag mer att det här handlar om hur vida hennes familj respekterar deras beslut. Eller i detta fall inte respekterar dem.

Hennes syster har ju dessutom en barnvakt till barnen så där ligger ju inte problemet.
  • lillmajs

folk e helt galna.. När det kommer till bröllop är det helt plötsligt hur många som helst som vill ha något att säga till om! Men stå på dig, vill du inte ha några barn på DIN stora dag så ska du inte behöva ha det... synd att folk i din närhet inte respekterar dina önskemål.. mycket tröttsamt..
    jag håller tummarna att allt löser sig och att du får en underbar helg..
    MVH Lillmajs

• Emmy1982

Man önskar nästan att alla man bjuder själv gått igenom vad det innebär att planera (och beskosta) ett bröllop. Suck.

• ingenjörsbruden
    Emmy1982 skrev 2009-05-08 13:23:26 följande:
    Man önskar nästan att alla man bjuder själv gått igenom vad det innebär att planera (och beskosta) ett bröllop. Suck.
    Huvudet på spiken....verkligen!

Önskar att alla som ställer frågan "Ska ni inte skaffa barn snart" hade haft barntillverkningsproblem så hade de ALDRIG kommit sig för att ställa frågan.
  • Ore

Jiel o Deps skrev 2009-05-08 12:32:56 följande:

Nej, visst inte. Men jag har aldrig varit på ett bröllop där oinbjudna har kommit in under en vigsel...Dessutom tycker jag mer att det här handlar om hur vida hennes familj respekterar deras beslut. Eller i detta fall inte respekterar dem.Hennes syster har ju dessutom en barnvakt till barnen så där ligger ju inte problemet.
    Det har jag varit Eller, ja... Vi skrev ju om vår vigsel i tidningen, just för att "bekanta" skulle förstå att de gärna fick komma även om de inte var inbjudna. Så vi såg inga som helst problem med att folk som inte var direkt inbjudna kom.

Och rent praktiskt sett så kan vem som helst som vill se ett bröllop och råkar gå förbi kyrkan vara med under vigseln. Oavsett om de är inbjudna eller inte.

Så barn i kyrkan kan man inte förbjuda, man kan dock önska att det inte är några barn med. Och man kan ju också i förväg påminna om att barn som skriker/gnäller/springer omkring stör ceremonin, och att de då bör tas med ut ur kyrkan...
  • Jiel o Deps

Ore skrev 2009-05-08 14:14:43 följande:

Jiel o Deps skrev 2009-05-08 12:32:56 följande:Det har jag varit Eller, ja... Vi skrev ju om vår vigsel i tidningen, just för att "bekanta" skulle förstå att de gärna fick komma även om de inte var inbjudna. Så vi såg inga som helst problem med att folk som inte var direkt inbjudna kom. Och rent praktiskt sett så kan vem som helst som vill se ett bröllop och råkar gå förbi kyrkan vara med under vigseln. Oavsett om de är inbjudna eller inte. Så barn i kyrkan kan man inte förbjuda, man kan dock önska att det inte är några barn med. Och man kan ju också i förväg påminna om att barn som skriker/gnäller/springer omkring stör ceremonin, och att de då bör tas med ut ur kyrkan...
    Ja, ni bjöd ju in folk att närvara, de som ville.

Det har redan sagts att vem som helst kan komma in i kyrkan om de skulle vilja, inbjudna som oinbjudna. Vi kan väl säga att vi drar ett streck över det som slutdiskuterat. Jag vill inte verka otrevlig, men det har tagits upp några ggr nu och jag tror inte det ens har med TS's problem att göra.
    Om jag inte har fattat det fel så har hon problem med sin familj, sin syster som verkar tänka ha med sig sina barn hur TS än säger att de INTE vill ha dem med?

Jag kan tillägga här att våran vigsel kommer att äga rum mitt i en park. ALLA får komma och jag skulle inte bli förvånad om ett par A-lagare skulle gå förbi och bli nyfikna. Barn kan skrika eller en mås skita på min klänning ( ), men det här är vad VI bestämt oss för. Middagen därefter kommer nog antagligen bli barnfri om VI bestämmer oss för det.
  • soffi73

Vi gjorde sa att endats närmaste familjen var tillatna att ta med sina barn, annars som Robi10 säger sa skulle det för oss ocksa blivit att ex svägerskan inte hade kunnat närvara. Nu har vi och för sig tur att svägerskan bara har 3
    barn och sen har vi min killes dotter ocksa. Övriga inbjudna har haft full förstaelse för detta ocksa. Men när man har manga som man kallar " närmaste famlijen" som kanske har flera barn var sa kan det ju bli svart förstas...

Robi10 skrev 2009-05-08 11:59:31 följande:
    Hej,Jag själv som har barn och ingen barnvakt, skulle vara ledsen att inte kunna bevaka min brors bröllop, så jag förstår din svägerska synpunkt. Å andra sidan förstår jag dig också. Jag tror att det är lättare att vara lite mer flexibel när man har egna barn.Hoppas att ni hittar en bra lösning så att alla blir nöjda.
  • älskarlivet

Men vad gör man om en turistfamilj går in och sätter sig i kyrkan då?
    De vet ju inte om vad brudparet vill eller inte vill..

bridesilly skrev 2009-05-08 09:04:48 följande:
    Jag blir så förbannad på folk som inte kan respektera att det inte är dom som gifter sig och därmed heller inte dom som bestämmer ett dugg om vad som kommer hända på ens bröllopsdag. Man kan förvisso inte stänga ute nån från kyrkan men det är fruktansvärt respektlöst att ta med sig barnen ändå när man verkligen inte vill ha barn med.
Svar på tråden Asså folk är ju dumma i huvudet!