• WillesMama

Nejlikor och hortensior? plus bra florist

Hejsan
    Nån mer som har tänkt att ha nejlikor i sin bukett? Jag har tänkt att ha ljusrosa, i en boll. Ljusrosa passar vårt tema perfekt=)

Till festen funderar jag på att också dekorera med hortensior. Visst borde det finnas ljusrosa såna? Någon blomkunnig som vet om desssa blommor finns i Juli, nästan aug.?

Vill också gäärna ha tips på bra florist i kalmar!

• Svar på tråden Nejlikor och hortensior? plus bra florist
  • Avalon75

Eventuellt.
    Om du tittar i mitt galleri så finns det en jättefin (tycker jag...) bukett av nejlikor, tror den kallas nejlikestav.
    Kanske som inspirationsbild till dig?

• WillesMama
    passionsblomman skrev 2009-05-08 14:00:17 följande:
    Ja det finns ljusrosa Hortensior då!
    Perfekt=) Tack!
  • WillesMama
    Avalon75 skrev 2009-05-08 11:33:21 följande:
    Eventuellt.Om du tittar i mitt galleri så finns det en jättefin (tycker jag...) bukett av nejlikor, tror den kallas nejlikestav.Kanske som inspirationsbild till dig?
    Jag hade på ngt sätt lyckats missa ditt inlägg! Det är nästan precis en sådan jag ska ha, min är lite större och mer bollformas bara, och så ska jag inte ha något grönt i den.
    Tack för bilden=)
  • Sobeit

Jag ska ha nejlikor i min bukett. Helvita stora nejlikor. Det ska vara pärlor i mitten i blommorna och sedan ska det ligga hjärtan på snöre ringlad över buhetten istället för murgröna. hihi

• Boomtown

Vet ni vad era buketter kommer att kosta?

• Sobeit

Boomtown skrev 2009-05-10 13:29:22 följande:
    Vet ni vad era buketter kommer att kosta?

Min bukett, sambons blomma och de två näbbuketterna kommer vi att betala materialkostnaden för endast. jag ska göra dem själv. =)

• Soleirolia85

Nejlikor i bruduketten är jättefint, men kan bli lite stelt om man inte har något mer till. Något enstaka blad från exempelvis murgröna eller hjärtan på tråd över är fint, eller några tunna organzaband som hänger över, och någon liten pärla.

Pias blommor i Kalmar är jättebra att ha att göra med tycker jag. Har aldrig varit inne i butiken, tyvärr, men har kontakt med dem ibland då jag jobbar som florist i Mönsterås. De är alltid tillmötesgående och levererar fräscha blommor, enligt vad jag hört från mina kunder. Plus att dom är trevliga att prata med när man ringer.

• MV85
    Soleirolia85 skrev 2009-05-11 23:13:27 följande:
    Nejlikor i bruduketten är jättefint, men kan bli lite stelt om man inte har något mer till. Något enstaka blad från exempelvis murgröna eller hjärtan på tråd över är fint, eller några tunna organzaband som hänger över, och någon liten pärla.
    Jag som tycker Bara nejlikor är såååå vackert! Utan något annat i...! Tycker de gör sig bäst så nästan.. ensamma, i all sin prakt
  • WillesMama

Nu har jag beställt min bukett! En ljusrosa rund med ngt slags gräs i botten som vänds upp o ner sa floristen. Styvt gräs alltså. Jag är inte bra på florist termer;P Hade bild med mig som hon behöll. De hade en perfekt färg på nejlika.
    Känns toppen! Har beställt tärnbukett och corsage också.

Nu återstår att smycka kyrkan och borden. Funderar på Hortensia, tycker de är såå fina=)

• WillesMama

Just ja, jag hittade en toppenbra florist! Buketten tror jag de heter, ligger på Koppartorget. Så trevliga!

Svar på tråden Nejlikor och hortensior? plus bra florist