Brudgum som överlämnas av sin mamma
Vi funderar på det, vad tror ni därute?
Vi funderar på det, vad tror ni därute?
Om ni gifter er i kyrkan så vill väl de att brud och brudgum går in tillsammans, gifter ni er borgeligt så får ni ju bestämma precis hur ni vill själva
Kan vara en rolig twist :)
Ja! Utmana den patriarkiska tanken som seden "far överlämnar dotter" innbeär och hylla matriarkatet istället. :)
Tycker absolut att "mamma" kan lämna över..Det handlar inte alltid om traditioner utan om hur man vill göra..... Vad som känns rätt och kom ihåg att det är ERAT brölopp, ingen annans! Det är ni som får glädjen att bestämma hur ni vill ha det! :)
Tycker jag absolut att man kan göra. Känns det rätt för er så är det väl det. Frågan är hur populärt det är att göra det i en kyrka... Det är väl upp till varje präst det där... Men borgerligt är det väl inga problem?
Visserligen stämmer en sådan överlämning mer med hur verkligheten i Sverige idag ser ut för de flesta, men varför inte vara lite konservativ och göra som har gjort i alla tider (nästan) i Sverige, nämligen att brudparet går in tillsammans?
Jag ber så mycket om ursäkt för mitt inlägg. Det var ett prov på att se hur man reagerar på motsatsen till brudöverlämning. När man läser sådana trådar så ser man många både för och emot. Ville egentligen bara kolla vad som händer om man "tänker tvärtom". Vi ska gå tillsammans fram. Jag ser ingen anledning till att anamma en sed som egentligen inte hör hemma i Sverige. Och om man tänker på budskapet att man överlämnas från den ena husbonden till den andra så är det helt självklart att man gör det (går fram tillsammans).
Så kommer vi ha det, först kommer min blivande och hans mamma och sen kommer jag och min pappa...kommer bli super tror jag :)