• vintage

    hjälp med inbjudan

    vet inte hur jag ska formulera mig på inbjudningskorten. vi ska inte ha ett traditionellt bröllop utan vi gifer oss med familjerna på annan ort och sen en vecka efter vi gift oss så har vi en stor fest för alla vänner o övrig släkt för att fira att vi gift oss, blir typ som en bröllopsfest, vi ska bl.a bjuda på buffé o dryck, har hyrt fin lokal, musik.... ja typ så. hur ska man skriva då? nån som har några förslag?

  • Svar på tråden hjälp med inbjudan
  • Tmh

    Hej
    Vi är lite i samma situation vi ska gifta oss med närmsta familjen och senare på dagen ha bröllopsfest med vänner och bekanta så vi har samma problem och vi bör nog skicka ut inbjudan "typ" igår eftersom vi ska gifta oss 15 aug men vi har lite ide torka så vi skulle oxå vara tacksamma för förslag.

  • MissAlice

    Åh de är sjukt svårt det där, kan tyvärr inte hjälpa er =( men jag kan ju puffa lite! =)

  • Anmy

    Vi gifter oss med närmaste familjen och har sedan trädgårdsfest dit gästerna är bjudna.

    Vi skrev såhär:

    "Den 8 augusti gifter vi oss i rådhuset!

    Vi kommer därefter att ha trädgårdsfest hos ... (mina föräldrars namn och adress)med mottagning från kl 17
    Hoppas ni vill komma och fira detta med oss!"

    Kort och koncist och anger tonen för tillställningen, avslappnat!!!!

Svar på tråden hjälp med inbjudan