• SochK

Nån som tagit "ett glas" innan bröllopet?

Känner att jag kommer att behöva en klunk av någonting innan jag kliver in i kyrkan. Nån mer som gjort så, eller tänker göra det?

• Svar på tråden Nån som tagit "ett glas" innan bröllopet?
  • SochK

nej,jag ska verkligen inte dricka mkt på min bröllopsdag! Man vill ju gärna minnas dagen....

• nni

Bubbel eller vin med tärnorna innan vigseln, ja tack! mest för att lugna nerverna och skåla för det som sker. Då menar jag lite bubbel om det inte framgick.

• brud27juni

bubbel å vin får det bli, å "för middag", å jordgubbar :)

• Taha

Mina närmaste tjejer och jag ska fixa håret ihop. Kommer att korka upp en flaska champange då. Men av erfarenhet från min kompis bröllops så är alla så upptagna med att fixa sig att champangen kommer stå där orörd. (Plus att prästen hade hotat alla oss dagen innan med att exkludera dem som var full/bakfulla. Han tittade dock på killarna när han sa det).

• passionsblomman

Har hört en del under åren bla från en tjej som samarbetade med frisör och sminkös (hon är florist) och hade som sin grej att brud och tärnor gjorde sig iordning i den lokalen. Där var champangerukost lite av ebn del av grejen.

Men ibland var brudarna helt ifrån sig och en tjej var så nära ett helt hysteriskt sammanbrott att tjejen tryckte i henne en valium så hon skulle lugna ner sig så de ens kunde få på henne kläderna...

• Duchess

Visst kan man ta ett glas champagne... men för Guds skull: ät en ordentlig frukost och dessutom lunch också! Champagne på fastande mage vet vi alla hur det kan sluta. Dessutom behöver man käka ordentligt för att orka med dagen.

• passionsblomman

Precis vad jag kom på att jag också ville säga just när jag postat...

Duchess skrev 2009-05-08 23:10:19 följande:
    Visst kan man ta ett glas champagne... men för Guds skull: ät en ordentlig frukost och dessutom lunch också! Champagne på fastande mage vet vi alla hur det kan sluta. Dessutom behöver man käka ordentligt för att orka med dagen.
  • Linn74

Bubbel hos frissan är nog en klassiker. Det ska vi också ha. Men det hinner ju bubbla klart tills det är dags för vigsel. Men som sagt; det kan ju vara bra för att coola ner nerverna lite...

• Lady o Lufsen

Jag drack ett glas bubbel på fm och precis innan min svärfar skulle skjutsa iväg mig så bjöd han mig på en snaps Whiskey- den satt inte fel!

• rottizz1

Jag gjorde det. Hade frisör o tärnor hemma innan vigseln. Vi sminkades osv och drack då lite bubbel. Tror det var bra =)

• RhjärtaJ

jag ska inte dricka något innan, lite pirr hör vällan till :)))

• Lajsan

Jag hade med en flaska mousserande till frissan som jag och min tärna skulle smutta på men jag vågade inte dricka så mycket när jag väl var där med risk för att man skulle bli lite fnissig, drack väl ungefär ett halvt glas.

• lojeli

Vi funderade på att ha mingel och ngn presentationslek" " samt bubbel och snittar innan vigseln eftersom vår vigsel är så sent som kl 17.

Gillar idén men känner mig ändå tveksam. Vad tror ni?

• Sonja68

Min frissa hällde i mig ett glas konjak när hon hämtade upp mig inför friseringen. Jag hade börjat lägga foundation och händerna skakade nåt så inni... Så hon kommenderade min man att snabbt hälla upp! Och se, det hjälpte. Blev stadig på handen och lugn och fin Sen lämnade vi min man med ett "Ses sen".

Svar på tråden Nån som tagit "ett glas" innan bröllopet?