• Saralainen

Big problems med vigselprogram

Hejsan!
    Jag sitter och håller på med vigselprogrammen och när jag skulle räkna ut antalet så slog det mig att jag har problem!
    Jag vet ju inte hur många som kommer till kyrkan!
    Vi kommer annonsera i tidningen veckan innan, jag vet redan en 4 st som kommer att komma till kyrkan och se oss vigas som sedan inte är bjudna till festen.
    Och jag skulle gissa att det kommer fler.
    Hur gör ni?
    Jag kan ju inte trycka upp hur många som helst.
    Vi har 40 gäster på bröllopet...rispåsar har jag gjort 50 st...kostar ju inte så mkt att göra lite fler där..men vigselprogrammen känns lite annorlunda.

• Svar på tråden Big problems med vigselprogram
  • Anna13

jag gör ca 10 extra (de som kommer oinbjudna får väl dela)

• Cantaton

Tänk också på att präst, kantor och eventuell solist ofta också vill ha vigselprogram.

• Saralainen

Ja just det! Det hade jag glömt! Får göra några extra till då!
    Det har du rätt i..dom oinbjudna får isåf dela =)

• EmMa09

vi har tänkt att varje familj/par delar på ett vigselprogram, och sedan gjorde vi ca 10 utöver det!

• 27juni2009

Vi komemr ge ett till varje par, så vi trycker nog upp/skriver ut ca 5-10 extra. men vi prinatr själva så ingen större extra kostnad. Den som delar ut vigselprogrammet, vet hon/han vem som är bjuden?

• annakkj

Vi är 70 gäster och vi har gjort 100 så vet vi att det räcker.

• MadonnaCiccone

Vi har 75 inbjudna och alla skall få varsitt, känns krångligt att någon skall hålla reda på om någon i ett par har fått eller inte. Vi kommer göra ca 100 så det räcker till de som "bara" kommer till kyrkan.

//M

Svar på tråden Big problems med vigselprogram