• bride 2be

Hela min släkt beter sig riktigt illa just nu. Ingen har anmält sig och snart är tiden ute...... :-(

OBS Långt !
    Det känns rätt trist, hela mitt liv har jag och min syster inte varit så viktiga i min släkt. Vi är de yngsta kusinerna och våra fastera har varit så helt fokuserade på sina barn och de skulle bara ha och ha.

Nu ska jag gifta mig, på min blivande makes sida är vi det första bröllopet sen hans föräldrar gifte sig (ca 19 år sen) på min sida har 2 kusiner gift sig men den sista för 5 år sen så det är ju med ett bra tag sen. Så man kan ju tycka att alla borde tycka det är roligt att få gå på bröllop igen. Men inte då! Vi kommer från två olika landsändar (hälsingland och halland) av olika anledningar så föll valet på hälsingland då vi ska gifta oss. Något som min släkt har haft otroligt svårt att acceptera tydligen. Ibörjan pratade de om att hyra buss tillsammans o åka upp mm.

Men nu är det bara gnäll och surt. Min ena faster hade ringt till min mor och haft en hel lista med "fel" bla varför vi valt en festlokal en min från kyrkan kunde hon inte fatta då det ligger en brevid kyrkan (så hon har letat upp det på nätet!!) då upplyste mamma henne om att den lokalen rymmer bara 50 st och fastern kommenterade bara med att oj ska de verkligen bjuda så många blir inte det för mycket då..... sen kunde farmor verkligen inte få åka med deras bil trots att det finns plats för fastern vill inte ha med henne i sthlm där de tänkt stanna på hemvägen. Sen har det varit en massa som vägrat anmäla sig om vi inte skaffade en buss att transoprtera alla gäster i mellan hotell-kyrka-festlokal-hotell. Att det sen kosta 4500 har de inte tänkt på nu har vi bokat men de kommer få lägga 100 kr för att få åka med per person, det minsta vi kan kräva.

Osa är den 1/6 vi gifter oss den 1/8 så tiden börjar ju rinna iväg. Av 100 har bara 30 hört av sig om att de kommer och 2 om att de inte kan komma (ska få barn 2 v innan så kan jag helt förstå) sen har en vän hört av sig om att de ev inte kan komma pga om de får en hundvakt ?!! Suck de bor på åland men det finns ju faktiskt hund pentionat i stan där vi gifter oss det är ju bara att googla på det så hittar hon nått.

Från min sida är det bara min fam och de vänner uton hon med hunden som tackar ja men inte en ända släkting! Från sambons sida är det familjen, några släktingar men inte så många och några vänner.

Trode nog att det skulle vara i alla fall några flera vid det här laget, men alla kanske är ute i sista minuten? Vad vet jag......

• Svar på tråden Hela min släkt beter sig riktigt illa just nu. Ingen har anmält sig och snart är tiden ute...... :-(
  • bride 2be

tack, pratade med min syster nyss och några har i alla fall bokat hotell men inte anmält sig....

• bride 2be

Att folk inte kommer på grund av avståndet har jag/vi full förståelse för. Det hade vi räknat med, men det är nog ointresset som förvånar mig mest. Och den trista attityden som om att vi valt att ha det i söderhamn bara för att jävlas med dem. Tror det flesta kommer att ringa nu i veckorna.....
    Tycker bara att hundvakt är en märklig anledning att skylla på då hon vetat om att vi ska gifta oss över ett år nu. Hade det varit barnvakt hade jag förstått. Måste ju nått på åland med...

• bride 2be

Nu är det några kusiner kvar bara som ska anäla sig plus några vänner på fästmanens sida.

Men höll på att gå i taket när min ena faster ringde!! Fick bita mig hårt i tungan! Hon sa inte ett ord om att det va kul att komma utan sa ja jag och X kommer. Men inte X (min kusin, som bor så han har ung halva vägen att åka mot vad hela min släkt har). Anledingen att kusinen inte kom, jo han ville inte sitta i en bil så länge!! Ok han hade suttit tyst o tjurar som på alla andra fester så saknar inte honom direkt men bara sättet. Min faster sa inte ett ord om att det skulle bli kul utan sa 5-6 ggr att ja det är ju långt kunde ni inte lagt det närmare........! När jag sa att oavsett hade ju en släkt fått åka, säger hon ja men ni bor ju i Södertälje! Ok vist men vi kommer inte bo kvar i södertälje mer än några år till, vi kommer bo kvar i stockholms området men inte här. Och dessutom hade ju ALLA behövt boende här plus att priset hade blivit det dubbla!!! Men det tänker inte de på, var så nära att säga att stanna hemma då om det nu är såååååå besvärligt. Hon hade ju inte äns behövt nämna det om de nu skulle komma. Vad hade hon trott att jag skulle säga/göra? Flytta hela bröllopet så de passa dem?!

Nu vet ju jag att jag inte behöver prioritera den delen av släkten i alla fall. Sambons fam/släkt har i alla fall varit/är mer äkta intresserade av att komma. Sen har de inte haft bröllop på 20 år men de senaste i min fam var för 4-5 år sen.

• bride 2be

precis, det blir bara värre o värre. Ska hem i helgen och kommer va trevlig som vanligt men om det kommer någon snorkig komentat vet jag inte om jag lyckad bita mig i tungan och inte säga stanna hemma då om det är jobbigt att åka.

Trist att någon bröt mot reglerna här, men bra ni sa ifrån!

Svar på tråden Hela min släkt beter sig riktigt illa just nu. Ingen har anmält sig och snart är tiden ute...... :-(