• DanKat

Gör reglerna tydligare!

Jag har reagerat på att det de senaste dagarna dykt upp VÄLDIGT många trådar som olika företagare startar för att göra reklam för sig själva, många fler än vanligt.

Eftersom detta förmodligen är det vanligaste regelbrottet borde BT kanske fundera på att göra något åt det så att fler uppmärksammar det? Uppenbarligen läser långt ifrån alla igenom reglerna, så just reglerna om reklam i forumet kanske kunde bli uppmärksammade i samband med att man startar sitt konto?

• Svar på tråden Gör reglerna tydligare!
  • tonårsmorsa

Jag är inte så säker på att det är reglerna det är fel på, snarare att vissa väljer att ignorera dem.

• ElMac

jag tror de ignorerar reglerna. Eller så är de inte van att hänga på forum och har inte läst reglerna. "Alla" vet väl att det inte är ok med gratisreklam?

• brud27juni

Trodde att detta var en sida där man kunde tipsa varandra om bra tjänster man själv stött på. Att ge tips om bra ställer/personer/priser ser jag som att göra en annan medlem en tjänst inte som gratis reklam. Jag har blivit avstängd nu flera gånger på grund av att jag tipsat om bra bemötande och bra priser jag stött på. Nu är jag så trött på allt gnäll! Ska vi inte vara glada för att alla här verkligen vill hjälpa till så att vi alla kan få en toppendag och inte beöva gräva längst ner i sparbössan för att få det? Men men är så typiskt i detta sjuka samhälle att man inte kan unna någon något extra fint tips. Bara en åsikt....

• Chrisse och Jonas

Men man får väl tipsa om bra inköp man gjort eller bra ställe så länge det inte är ens eget eller en släktings, eller?

• J D
    Chrisse och Jonas skrev 2009-05-11 11:34:06 följande:
    Men man får väl tipsa om bra inköp man gjort eller bra ställe så länge det inte är ens eget eller en släktings, eller?
    Ja, precis, det är de jäviga tipsen som vi vill åt eftersom de faktiskt inte är några objektivt goda råd med tanke på att ngn man känner har ekonomisk vinning av att man tipsar.
  • Pumpkin

...vilket också är anledningen till att vi lagt in regeln om att man inte får starta en tråd för att tipsa om ett företag. Ett tips ska vara oberoende och komma på förfrågan.

• brud27juni

Har förstått det nu.. men fortfarande lite ledsen för att man inte får vara med under ett tag för att man vill hjälpa någon annan. Dessutom om man vill tipsa om nått syns det ju mer om man startat en ny tråd. Jag tänkte mest att folk skulle slippa leta under all stress man ändå har... 49 dagar kvar. Glad för er alla iaf. :)

• brud27juni

oj oj.. 48 dagar ska det vara.. hjäälp....

Svar på tråden Gör reglerna tydligare!