weekendtips i Sverige
Ja som rubriken lyder...så önskas tips på en svensk weekend resa. Ska åka utomlands med sonen senare i höst,men känner att vi skulle behöva en liten minismekmånad själva.
Ja som rubriken lyder...så önskas tips på en svensk weekend resa. Ska åka utomlands med sonen senare i höst,men känner att vi skulle behöva en liten minismekmånad själva.
Det beror ju helt på vad ni gillar. Enslig mysig stuga i skogen, havet, city eller annat?
Jag föreslår i alla fall en weekend i Malmö, så kan ni även åka till Köpenhamn över dagen. Malmö är jättefint tycker jag!
en liten pärla e Ven som ligger mellan sverige o danmark. En mysig ö!
Vi spenderade en weekend i Helsingborg och det var även där vi förslovade oss och det var så himla mysigt. Vi bodde i sviten på Hotell Maria och åt på en underbar resturang precis jämte. Olsson skafferi hette det nog. Sen en dagstur till helsingör då det var gångavstånd till båten. Fantastisk weekend. :)
Vi åker till Sthlm mån-tors veckan efter bröllopet (sen utcheckning på söndagen så en natt hemma innan vi åker) och sedan tors-fre kommer vi tillbringa på det japanska spat Hasseludden/yasuragi.
KARLABY KRO österlen!!!!!
Ingen tvekan
Ystad Saltjöbad, Karlaby Kro, Vitemölla Badhotell, Drakamöllan....Österlen har mycket att bjuda på :D
Jag vill tipsa om Herrgårdsweekend på Gripsholms värdshus (precis mittemot Gripsholms Slott) i Mariefred. Super trevlig miljö, mat, vin etc. Väldigt stämningsfullt!!
Tack för alla bra tips...men vi bokade en resa till Alanya om 2 ½ vecka. Bara vi två, ska verkligen bli supermysigt. Hotell precis på stranden, med balkong ut mot havet
Det var många som tipsade om österlen...får väl bli att vi utforskar det i sommar istället
Vi vill åka iväg några dagar efter vårt bröllop i december med vänner från Sydafrika och England... Alla kommer vara på en tight budget men vill åka iväg en sväng och umgås. Några tips?