Inlägg från: Malmöbrud 2009 |Visa alla inlägg
  • Malmöbrud 2009

Vi som blev fruar 090509!

vi åker till kroatien & bosnien i juli. Stannar en månad

Min namnändring har gått igenom i alla fall!!

Vi åker uppåt landet i helgen för att njuta. Det blir hemstaden men vi får låna en lägenhet, så vi kan göra allt som vi längtat efter, gå runt sjön, ut i skogen, fiska osv.

• Malmöbrud 2009

Jag har varit där men det var ett tag sen. Vi har pluggat båda så vi har inte haft jättemycket råd att åka dit...

Vi ska till Sarajevo i några dagar, ska låna en lgh där nära någon kanal och promenadställe. Där ska vi shoppa märkesklockor och märkessolglas som är billigare än här. Sen åker vi till Mostar i några dagar och i Kroatien ska vi till Tucepi nära Makarska, Dubrovnik och sen får vi se. Några tips i Kroatien på fina ställen att bo/besöka?

Har inte fått pappret ännu från Skatteverket men jag såg att jag i alla fall bytt efternamn på en sida jag brukar använda i jobbet med folkbokföringsuppgifter upplysning.se

Jag längtar dit, det ska bli så roligt!!

MissieA skrev 2009-05-18 13:49:26 följande:
    Malmöbrud 2009 skrev 2009-05-18 13:44:22 följande:
    Vill också ha mitt nya efternamn Har du varit i bosnien & kroatien tidigare? Vilka städer åker ni till?
  • Malmöbrud 2009

igår fick jag mina handlingar för körkortet!!

Nu ska jag bara fixa passet, det är nog bara och knata in på kontoret och fotograferas.

• Malmöbrud 2009

Elinpierre: det låter som om ni haft en fantastisk dag!! mmm chokladfontänen förstår jag varför det var poppis

MissieA: vad skönt att de hittat dina papper. Det slog mig igår att jag måste fixa passet typ imorgon, hoppas det inte är lång väntetid??? Vi hade tänkt åka två veckor tidigare än vi tänkt oss för att möta upp kompisar i Sarajevo så vi kan parta lite. Vad skönt med mini-bröllopsresan och havet. Nu är det inte långt kvar til den riktiga!!

Har precis lagt ut klänningen till försäljning och annat, får inte riktigt plats med den i garderoben. Den var helt underbar klänningen men jag känner att någon annan kan få känna sig lika underbar som jag i den!!

Tackkorten har jag typ inte börjat med.. Har shoppat en massa strandprylar idag i regnet.

• Malmöbrud 2009

Körkortshandlingen skickas till dig med posten. Där är det och nytt foto o ch fakturan som ska betalas. 120 pix.

Sen ska du ta dig till passmyndigheten så fort du kan, inga papper behövs. De har uppgifterna. I Malmö har jag i två dagar stått i kö för pass, i måndags kom jag försent och igår var jag där i två timmar...Tydligen ska man inte vara på passexpeditionen måndagar och tisdagar då de är sämst bemannade då...400 pix.

Idag ska jag fixa grönt kort hos försäkringsbolaget och så ska jag kolla reg.beviset för bilen med Vägverket. De är så petiga på Balkan med papper...

MissieA skrev 2009-05-26 21:17:49 följande:
    Nu är det bara att njuta Uppleva fina saker med din man & barn.Vill uppdatera er om att jag har bytt efternamn nu äntligen så ska det fixas med pass osv. Vilka grejer ska man fixa tjejer och vilka ändras automatiskt? Jag ska försöka sälja min klänning men har en gräns på 4000 kr, för annars tycker jag det blir fööör billigt och har hellre kvar den.
  • Malmöbrud 2009

just det, om du bokat resa i ditt gamla namn, byt inte ut ditt pass ännu. vänta till efter då flygbolag kan var petiga med namn.

• Malmöbrud 2009

Jag fick körkortpapprena hem några dagar efter och efter en vecka kom pappret från skatteverket. Du kanske borde kolla?

Annars händer det inte så mycket, ,lite planering för semestern. Vi får se om den blir av eller inte, min man har inte fått något riktigt besked om han kan ha semester ännu, invecklat, men vi har en plan B och plan C såklart (typiskt mig). Jag hoppas i alla fall att vi är på väg den 18 juni iväg till värmen!! Vi får reda på mer imorgon om semestern hoppas jag. I värsta fall får vi flytta fram den några veckor eller ta två veckor i sommar när vi kan till något charter...eller i värsta fall till nästa sommar (hoppas INTE).

Min mans bestman fotograferade oss hela dagen så igår fick vi typ 200-300 bilder av han och en fotobok med hela dagen. Jättesött!! Bilderna var så levande och fina. Han har lagt ut dem i ett jättegalleri också på nätet.

Imorgon ska jag hämta ut körkort och pass och sen så är allt klart.

anja1661 skrev 2009-06-02 19:28:04 följande:
    vi har inte hört något ännu... antar att det kommer hem papper på namnbytet va?? borde man kanske ringa skatteverket o höra??
  • Malmöbrud 2009

Vi ska sätta ut en annons i tidningen nästa vecka, jag kanske lägger en länk om jag hinner. Vi åker nästa vecka!!!!

Corona: jag är jättenöjd med bilderna, tack.

Vad underbart det låter med alla resor som gjorts....längtar.

Idag hämtade jag ut körkortet, det är typ en tittruta i körkortet, ser helskumt ut

• Malmöbrud 2009

Frugan här ska packa, vi åker imorgon!! Lagar mat nu jag har en man med stor aptit så man får stoppa ner godsaker så vi klarar hela resan ner...alltid roligt när jag drar fram kakor eller annat som surprice.

Om du vill se mer bilder finns jag på facebook, du kan adda mig genom de andra. Mitt namn är rätt långt...vill vara hemlig här helst...Jag är bruden med brudbilden och ett balkan-svensk efternamn

Kan inte fatta, smekmånaden är här!!!

• Malmöbrud 2009

Har varit hemma från vår bröllopsresa en vecka nu. Vi var iväg i tre veckor i Kroatien och hann uppleva jättemycket och ha det mysigt ihop!!! Är bara så trött fortfarande från semestern så nu vilar jag från semestern hi hi Vi kom hem en vecka tidigare än tänkt för vi tyckte vi typ gjort allt vi ville. Mycket kul har hänt, vi har varit rätt busiga,, Åk till Kroatien, det är jättefint och romantiskt där!

Tindragull: de kan ju inte ta 090509 från dig;)

MissieA: hoppas ni hade det underbart på Bali!

• Malmöbrud 2009

elsi: läste artikeln,,, himla tråkigt

anja1661: verkar som ni haft det underbart!

• Malmöbrud 2009

elsi: åhhh vad fina bilder!! he he du fick ju inte mycket användning för jackan, det var ju fint väder ser det ut som

• Malmöbrud 2009

skojar du? så mycket kraft man lagt på den stora dagen och sen borta

elsi skrev 2009-07-31 09:13:47 följande:
    tack,...är det någon annan som blev lite "nere" efter bröllopet?
Svar på tråden Vi som blev fruar 090509!