• nueva

Underbar möhippa!

Igår blev jag hippad! Det var fantastiskt roligt! Vilken dag! :)

Jag klev upp på morgonen och åkte till jobbet (bokhandel).
    Jag hann öppna butiken och ta betalt av två kunder. Sen går det fort!

In rusar det in några med solglasögon, halsdukar för munnen och huvor (såg ganska läskigt ut). De rusar fram till mig och sätter ögonbindel på mig. Jag förstår att det måste vara dags för möhippa! (även fast det är ganska tidigt, med tanke på att vi gifter oss i juli) Jag börjar fnittra för mig själv. De säger inte ett ord, så jag vet inte vilka de är eller hur många... De snurrar omkring mig, så att jag inte vet var jag är. Sedan stannar vi och de drar av mig alla kläder så att jag bara står i trosorna. Jag får panik och utbrister "Vi är väl inte ute i butiken fortfarande?!" Jag får inget svar, så jag försöker hålla för de mer privata delarna ;)

Nu är det någon som försöker få på mig ett par strumpbyxor, samtidigt som någon piskar mig med något (en tröja fick jag reda på efteråt).
    Hela situationen är så absurd så jag kan inte göra annat än att skratta hysteriskt!

När de har klätt på mig (och fortfarande inte sagt ett ord) Leder de iväg med mig igen. De stoppar in mig i en bil och den kör iväg. Vi stannar och jag leds ut ur bilen och blir satt på en bänk. Jag anar att vi är på tågstationen. Jag får sitta på bänken en stund och sedan leder de upp mig till tåget (de har fortfarande inte sagt ett ord. När vi har kommit på tåget tar de av mig ögonbindeln. Framför mig står ett gäng i röda tröjor med trycket "emmas möhippa". De var så otroligt fina! :)

Jag granskar vad jag själv har på mig, vilket är detta: Gröna strumpbyxor, vita knästrumpor med svarta stora prickar, en blommig klänning, ett förkläde med det manliga könsorganet avtecknat där fram, en midjeväska, ett "miss-universumband" där det stod "blivande brud" på, en guld-glittrig hatt med en slöja full med hjärtan och texten "Emma

• Svar på tråden Underbar möhippa!
  • nueva

Oj då... Hela inlägget kom visst inte med... Man kanske inte kan skriva så långt? Någon som vet? Jag har i alla fall skrivit om det på min blogg om det är någon som vill läsa? Länk till bloggen finns på min presentation.

• Sommar 2010

Låter spännande! Berätta mer!

• JustMeAndMyLove

OMG vilken rolig hippa du fick! Låter helt perfekt!
    Så där lagom pinsam :P

Tänk att de tryckt upp tröjor och allt, hahaha

• nueva

JustMeAndMyLove: Ja det var perfekt! :) Det var jättekul att de hade tryckt upp tröjor. Min kusin jobbar på tryckeri, så det var hon som hade fixat.

Svar på tråden Underbar möhippa!