• Nyen80

Snacka om tvärvändning!

Oj, det blev inte riktigt som jag hade planerat!
    Jag och min sambo hade bokat in en Spa-semester i Juli och jag hade planerat att fria till honom. Men i går så säger sambon att vi får nog avboka pga att han ev måste jobba då =( Snacka om att jag blev besviken! Allt som jag fixat o grejat med var förlorat, nu skulle det inte bli något frieri med pompa o ståt som jag tänkt...
    Kände hur det brände innanför ögonlocken, ville bara stortjuta. Det skulle vara vår enda semesterresa i år och nu blev det inte så...
    Efter att hela dagen gått och det blev kväll började jag känna mig frustrerad och tänkte: NÄE! Nu kan jag inte hålla mig längre!!Frågar jag inte nu så blir det ALDIG av!!
    Så när vi lagt oss och legat en stund o pratat frågade jag honom! Och fick ett JA!!
    SÅ nu ska vi gifta oss fast vi har inte bestämt datum än. Vi måste sätta oss ner och räkna på det först. Men min förhoppning är att det blir nästa sommar,gärna i Juni/Juli.
    Det vi är överens om är att vi inte ska ha ett jättebröllop. Och att det inte blir i kyrka utan utomhus i så fall.
    Jag är så glad för jag trodde inte att han ville. Vi ska prata lite mer när han kommer hem från jobbet i kväll.
    Jag är såå lycklig!!

• Svar på tråden Snacka om tvärvändning!
  • jenli

Grattis och lycka till med planeringen!

• Krokodilrumpa

Grattis... oh så romantiskt:)

Vi vill gärna oxå gifta oss utomhus. Men var är frågan. vilka ska man bjuda och hur mycket får det kosta. Grattis igen:)

• Nyen80

Ja, är så glad! Ja, vart man ska gifta sig har vi knappt spånat på än. Men vi kommer nog att "kuppa" alla tror vi. Nästa år fyller jag 30 och min m2b 35 så vi tänkte ha ett gemensamt party någonstans där vi bjuder in släkt o vänner. Sen funderar vi på att säga något om att jag ska sticka o fixa något, så då åker jag någonstans och byter om till klänning. Tänkte låta en kompis vara med för hon är frisör och hjälper mig då att fixa håret. Sen kommer min m2b fixa i ordning allt i smyg på plats, låta gästerna kanske få mingla lite eller köra lite lekar så de inte anar något. Sen kommer jag i tjusig bil och bara knallar in och så kör vi i gång vigseln.
    Det vore skitkul!
    Andra alt är att vi viger oss och äter sedan middag med de närmsta på restaurang och sen har vi en större fest veckan senare eller något för vännerna. Tror det blir det första, vad tycker ni?

Svar på tråden Snacka om tvärvändning!