corsage (stavning?) till pioner
Ja som rubriken säger, om man har pioner i sin brudbukett, vad har då mannen för corsage? En pion är väl lite stor att ha?
Ja som rubriken säger, om man har pioner i sin brudbukett, vad har då mannen för corsage? En pion är väl lite stor att ha?
Mja, du hemling. Vad annat har du i buketten som man kan knyta an till? Andra utfyllnadsblommor alltså? I vilka färger går de i?
Min man hade en pionknopp som precis var på väg att slå ut. Alldeles lagom stort
Funderar på samma sak. Ffa om de håller en hel dag. Inte kul om det slokar.
roodeberg>> Har inte bestämt ännu, har du något tips på något som skulle passa?
Funderar på helvit eller rosa bukett. Kan inte bestämma vilket, båda är vackra tycker jag.
Pumpkin> Ja det lät ju passande, du har ingen bild på hur det såg ut? Försökte kika in på er bröllopsblogg men hittade inget där.
Tänkte precis skriva "ta en lite lagom utslagen knopp" Men så såg jag ju att Pumpkin redan tipsat om det. Så då skriver jag: jag håller helt med och hade gjort som Pumpkin!
hemling: I mitt galleri, i mappen "Fotografens bilder" kan du se hur det såg ut.
men ska du "bryta av" dina vackra rosa pioner med vita kallor kanske? De bryter inte bara färgmässigt utan även formmässigt. Om jag förstått det rätt så finns de i olika storlekar och man måste ju inte ta de allra högsta yvigaste kallan. Och som Pumpkin sade, varva lite med "knoppar" så det händer ngt i buketten. Då skulle hans corsage mycket väl vara en kalla. Kanske den kallan skulle gå i rosa då, som pionerna alltså? Jag föll för hela idén att ha pioner i buketten, de är så fantastiskt vackra.
På nedan länk kan du sortera blommorna i färg, även kolla på en massa frisyrer. Säg till om du hittar ngt, jag blir också nyfiken.
www.projectwedding.com/photo/browse%20pink
jag hittade faktiskt en bild av en sån bukett som du kanske är intresserad av! Eller en blandning av de båda kanske?
www.projectwedding.com/photo/browse&tag=flowers+pink
www.projectwedding.com/photo/browse&tag=flowers+pink
roodeberg> Tusen tack för tips, ja kanske man skulle bryta av med något mer, kallor är ju alltid vackert.. även om jag nog "snöat" in lite på bara pioner i buketten.
Pumpkin> Supersnyggt med en liten knopp till mannen! En sån får det nog bli
hemling: Visst var det
Själv hade jag bara pioner I själva buketten, sen satte floristen fast några orkidékvistar "utanpå", tillsammans med hjärtan på tråd
Pumpkin>> Är in och kikar igen i ditt galleri och det är precis nåt sånt som jag också skulle kunna tänka mej! Supervackert!
Hade du nåt annat grönt eller nåt till blommorna, mellan stjälkarna och själva "blommornas början" om du förstår var jag menar?
Är det orkidé du har i håret också?
hemling: Kul att du gillar det
Det enda gröna jag hade var hjärtan på tråd, invävt och hängande från buketten. Sen ett brunt organzaband runt stjälkarna.
Och ja, det är orkidéer i håret också
Jag har precis samma fundering! Pratade med min florist idag, hon rekommenderade inte att ha en pionknopp som corsage p.g.a. dess tyngd. Vi bestämde istället att corsagen ska vara en ros i samma ton. Men då kanske jag ska stå på mig lite mer..=)
Pumpkin vad fina ni var! Superfin bukett och corsage också
Min bukett kommer vara rosa med pioner och rosor, just för jag tycker att det blir finast med lite blandning av blommor, det händer lite mer då. Så då valde vi att min fästman skulle få en ljusrosa ros som corsage också, det blev lättast så och jag tycker att det är snyggast! Men man gör ju som man vill!