hjälp
vill få ihop pengar till ett bröllop men pga försäkringskassan så kan vi inte spara ngt, så jag vill ha in tips på vad jag kan göra för att få ihop pengar. Är mammaledig och har inte jobbat på 4 år.
vill få ihop pengar till ett bröllop men pga försäkringskassan så kan vi inte spara ngt, så jag vill ha in tips på vad jag kan göra för att få ihop pengar. Är mammaledig och har inte jobbat på 4 år.
lägg ut en blänkare på grannar.se och Blocket och du har några specialkunskaper, läxläsning i området, dela ut reklam?
Städjobb..
Jag jobbar exta med städ på helgerna o har gjort nu i ca 1 år, o där har vi fått ihop mååånga tusenlappar. Har betalt klänning, acsessoarer, skor mm mm med bara städpengarna!
Fråga runt om nån behöver hjälp..
Lycka till!!
hade jag gjort om det inte vore så att jag hatar att städa å har svårt att göra det hemma. men ideén var bra
Lägg alla småmynt i en burk. Kan även slinka ner någon sedel oxå. Sätt in varje månad på ett konto.
rensa förråden, det brukar finnas massor av kläder o prylar som man inte behöver. Sälj på blocket, tradera eller ha loppis. Kan du tänka dig trädgårdsarbete i sommar? Hundvakt? Jobba extra i kommunen?
Dra in på småutgifterna, planera alla inköp, skriv matsedlar o håll er till dom. Köp lite grann till bröllopet varje månad så märks det inte i plånboken.
Satsa på "enklare" bröllop med buffe, leta billig lokal, köp beg klänning eller beställ från Kina, kolla reor o fynda. Gör så mycket ni kan o orkar själv. Vi har ganska liten budget på max 25000:- då är även ringen inkluderad men ingen resa. ca 85 pers inkl barn är bjudna.
Hoppas ni lyckas få ihop ett bröllop.