• blivande S

Humle som dekoration??

Sitter här och funderar på bordsdekoration. Kan man ha humle i slingor på bordet? Istället för murgröna?
    Vi har en hel vägg här hemma med humle, så det skulle ju vara bra om det gick att ta det. Men hur ska det skötas om och kan man dekorera bordet med humle dagen innan om man sätter den i oasis eller en låg skål med vatten?

• Svar på tråden Humle som dekoration??
  • Krokodilrumpa

visst kan man det , men den är ju lite kladdig.. men det är en bra ide

• allehanda
    Krokodilrumpa skrev 2009-05-12 13:38:16 följande:
    visst kan man det , men den är ju lite kladdig.. men det är en bra ide
    Kladdig?????? Jag har en humle som växer rakt upp i en lyktstolpe och den är minst av allt kladdig.
    Funkar säkert bra!
  • möklintabröllop

Vilket bra ide med humle. Hoppas min växer bra nu så får den ligga på bordet 27/6.

• passionsblomman

Ja det borde fungera bra, men jag TROR att det är bäst att den är vattenförsedd, Hursomhelst behöver den skäras av och vattendra i hink el dyl ett dygn minst innan den dekoreras med (gäller alla blommor och blad)

Ta av en ranka redan nu och vattendra den och testa om det funkar att ha den utan vatten liggandes löst på ett bord. Annars får du använda oasis och fat/skålar.

• blivande S

Tack för svar!
    Jag kan inte ta in någon ranka nu för humlen har inte börjat växa ännu. Bor i Norrbotten:)
    Men det är nog på gång vilken dag som helst och innan 4 juli så finns det hur mkt som helst. Hade tänkt ta de rankor som är lite mindre och prova.
    Kladdig humle har jag inte varit med om, däremot så är ju stjälkarna lite stickiga.

Svar på tråden Humle som dekoration??