• MyrahCollin

brudbukett och pris?

vad kostar en brudbukett ungefär?

• Svar på tråden brudbukett och pris?
  • passionsblomman

HELT beroende på faktorer som:

*blomval-både sort och säsong
    *antal blommor/storlek på buketten
    *hur komplicerad/tidskrävande binderiet är
    *var i landet du bor-priserna skiftar starkt mellan tex skåne och sthlm
    *prisnivå i den aktuella butiken

Jag brukar säga att en bukett börjar runt tusenlappen och uppåt finns inget stopp. Inget ovanligt med 1500-2500 här i sthlm.

• Jag vill

Jag ska ha tre kallor med ett sidenband runt. Priset hamnar på runt 200 kronor.

• MulleNuh

Jag har precis haft en liten prisdiskussion med min florist. Jag har insett att jag vill lägga lite mer på blommorna än jag från början tänkt..

• MyrahCollin
    MulleNuh skrev 2009-05-12 21:19:00 följande:
    Jag har precis haft en liten prisdiskussion med min florist. Jag har insett att jag vill lägga lite mer på blommorna än jag från början tänkt..
    vart hamnar du i pris cirka?
  • MulleNuh

När jag först tänkte på mina blommor ville jag inte lägga mer än typ en 500-ing. Jag har aldrig varit intresserad av blommor. Men nu tänker jag minst lägga 1500:- har jag beslutat mig för.. Då ska ju iofs tärnbuketten vara med också, Och då är det säkert ändå rätt billigt!!!

• källnatös

Min bukett kommer bestå av rosa rosor, lite grönt, ngr pärlor i. Ingen stor bukett. Ca 300-500kr kommer den att kosta!

• johanna anders

Jag vill skrev 2009-05-12 21:15:28 följande:

Jag ska ha tre kallor med ett sidenband runt. Priset hamnar på runt 200 kronor.
    Min favorit, det ser så stilfullt ut med en enkel bukett. Gillar inte stora fluff fluff buketter =)
    Tänker inte heller lägga mer än 300 kr för man slänger ju ändå bort blommorna efteråt... Lägger hellre 1 eller 2 tusenlappar extra på ringarna som man har hela livet!!
  • Chrisse och Jonas

Var nyligen och pratade med floristen.. jag ska ha rosor..antingen bara rosor eller nåt annat litet i.. har inte bestämt mig..men den hamnar runt 600kr och tärnbuketterna på runt 200 kr. Men då är det med själkarna bara eller vad man säjer, ingen oas.. och så rätt tät bunden men ingen boll.

Svar på tråden brudbukett och pris?