• Skogsälvan

Hur stor del av kostnaden är arbetet?

Är det någon som har koll på ungefär hur mycket av kostnaden för brudbuketten som är arbetskostnaden?
    Min kusin är nämligen flourist och kommer troligen att göra buketten så jag behöver nog bara räkna kostnaden för själva blommorna.

• Svar på tråden Hur stor del av kostnaden är arbetet?
  • 27juni2009

det skiljer massor från ort till ort o butik till butik.
    Vissa buteiker har etx ett lägre blompris o lägger på % på varje grej(bukett osv) andra har ett högre blompris o har räknat in arbetskostnaden i blompriset.

• hemling

Frågade på interflora här i stan och då sa dom att dom tar ut en bindningsavgift på 300:- för brudbukett.

• Skogsälvan

Ok. Man sparar inte så jättemycket på att få någon privat att göra den då.

Problemet är att vi ska gifta oss i min hemby och det finns bara en blomsteraffär (5 mil bort) så att kolla bästa pris i olika affärer går inte heller.
    För jag antar att blommorna knappast lär hålla att frakta 15 mil härifrån, eller?

• passionsblomman

Nej man sparar oftast int så värst mycket, om det inte är så att floristen i fråga har möjlighet att köpa in blommorna och då kan ge rabatt även på blompriset.

Det är ju iofs bra eller hur, efterso det faktiskt åtminstone delvis bevisar att brudbuketter inte är dyrare än annars pga ordet "brud" i sammanhanget.

Prisbilden handlar istället om hur dagspriserna blir när floristen måste förbeställa för att få hem rätt blommor till dig.

Olika buketter tar olika lång tid att göra och därmed varierar ju arbetstiden.
    Men mellan 300-600 kr är vanligt i arbetskostnad beroende på tidsåtgång då.

Jag ser inga problem alls att frakta blommorna de 15 mil du talar om. Det kan du be att få blommorna väl emballerade och att de redan är vattendragna när du hämtar dem.

Vad gäller din bekant ska du lägga mest vikt vid om hon är duktig eller ej tycker jag.Sedan är det ju roligt om någon man känner lagt ner kärlek i något inför en sådan här dag. Lycka till!

Svar på tråden Hur stor del av kostnaden är arbetet?