• burnisen

Tips på rolig utfyllnad i festhäftet?

Står just nu inför det faktumet att antingen ta bort två sidor eller sätta till tvp sidor i festhäfter för att det ska stämma, ta bort är inget alternativ så det får bli att lägga till...men vad?? Nåt roligt, inget med barns tankar osv någon som har nåt tips?

Just nu innehåller det:
    Kära gäster...
    Meny
    Detta har hänt...(liten saga om oss)
    Ordningsregler
    sånger
    presentation av gästerna
    bordsplacering
    mera sånger
    bilder
    tack till...

• Svar på tråden Tips på rolig utfyllnad i festhäftet?
  • EmMa09

en sida om ev. möhippa och svensexa kanske? vi har även med "Vad kvinnor och män egentligen menar" och "konversationstips" och "hur du vet om du druckit för mycket"

• johanna anders

Förslag på samtalsämnen är ganska roligt:

Förslag på samtalsämnen
    Avsedda att ta till i händelse av pinsam tystnad:

Svarade hon verkligen ?ja??
    Är du bjuden?
    Hur många var det som bara mimade i kyrkan under psalmerna?
    Hur påverkas du av väckarklockan?
    Känner du brudparet?
    Hur viktigt är det att ha åsikter?
    Har du sytt dina kläder själv?
    Brukar du ofta gå hit?
    Är det din hand på mitt lår?

Osv

• johanna anders

Då vi har utländska gäster så har vi också hittat en ganska rolig presentation om oss svenskar:

?You know you are Swedish when??

You go seriously sentimental when entering an IKEA store, outside the borders of Sweden.

You secretly love the Eurovision Song Contest to pieces.

You just love to ?fika?, and know that it is an activity that is meant to last for hours and is not the equivalent of going for a coffee.

You have serious difficulties crossing the street when there is a red light. Even when there are no cars.

You take your shoes off when entering a house.

Every time you see a Swedish brand/actor/company/phone/car/furniture store you feel compelled to point that out to your friends (with badly hidden pride in your voice).

Making fun of Norway is a national institution.

You just love singing ?snapsvisor? while drinking any kind of alcohol.

Even if you normally hate ABBA, Ace of Base, Roxette, The Cardigans etc. you still LOVE it when you're in a club abroad and they play something Swedish (you'll probably even ask the DJ to play it?).

You force Non-Sweds to listen to Gyllenetider during the whole summer even though they cant understand the beauty of it. You have in fact tried to translate all the songs for them and tried to convince them to learn to sing ?Sommar tider? in Swedish.

You look forward all year for August when you get to gather your friends, put on stupid paper hats, drink vodka, sing and eat crayfish.

You get into an argument explaining to non-Swedish people that Zlatan Ibrahimovic ACTUALLY IS from Sweden.

Osv

• frujönsson

Vad sägs om att avsluta festhäftet med att vår toastmaster tillhandahåller kartor, ficklampor och knäskydd vid avfärd hem, skulle detta inte passa så skriv en lista med lokala taxinummer..
    Det har jag i mitt festhäfte..

• frujönsson

Hej igen! Kom på vart jag hittade de roligaste grejerna till mitt festhäfte!

Gå in på: festhafte.blogg.se/
    Och in i fliken där på höger sida..

Du kommer garanterat få dig ett gott skratt!

• Lakritsbåten

lägger era tips till mina favvisar!

• Sarah1111

Johanna anders; Villken jatte rolig ide! Jag skall ocksa ha utlanska gaster == och om du har mer forslag sa skulle jag jatte garna vilja "lana" dem :) !

johanna anders skrev 2009-05-13 15:03:35 följande:

Då vi har utländska gäster så har vi också hittat en ganska rolig presentation om oss svenskar:?You know you are Swedish when??You go seriously sentimental when entering an IKEA store, outside the borders of Sweden.You secretly love the Eurovision Song Contest to pieces.You just love to ?fika?, and know that it is an activity that is meant to last for hours and is not the equivalent of going for a coffee.You have serious difficulties crossing the street when there is a red light. Even when there are no cars.You take your shoes off when entering a house.Every time you see a Swedish brand/actor/company/phone/car/furniture store you feel compelled to point that out to your friends (with badly hidden pride in your voice).Making fun of Norway is a national institution.You just love singing ?snapsvisor? while drinking any kind of alcohol.Even if you normally hate ABBA, Ace of Base, Roxette, The Cardigans etc. you still LOVE it when you're in a club abroad and they play something Swedish (you'll probably even ask the DJ to play it?).You force Non-Sweds to listen to Gyllenetider during the whole summer even though they cant understand the beauty of it. You have in fact tried to translate all the songs for them and tried to convince them to learn to sing ?Sommar tider? in Swedish.You look forward all year for August when you get to gather your friends, put on stupid paper hats, drink vodka, sing and eat crayfish.You get into an argument explaining to non-Swedish people that Zlatan Ibrahimovic ACTUALLY IS from Sweden.Osv
  • johanna anders
    Sarah1111 skrev 2009-05-13 20:04:15 följande:
    Johanna anders; Villken jatte rolig ide! Jag skall ocksa ha utlanska gaster == och om du har mer forslag sa skulle jag jatte garna vilja "lana" dem :) ! johanna anders skrev 2009-05-13 15:03:35 följande:
    Annars är det bara att googla "you know you are swedish" så får du upp massvis med listor. Jag satt och klippte och klistrade från många olika listor.

Fick en lysande idé nyss angående punkten:
    You force Non-Sweds to listen to Gyllenetider during the whole summer even though they cant understand the beauty of it. You have in fact tried to translate all the songs for them and tried to convince them to learn to sing ?Sommar tider? in Swedish.

Nämligen att dra igång SOMMARTIDER som första låten på festen =D
  • Sarah1111

I like it :) Sommartider som fosta lat -- :)

• burnisen

Mmm massa roliga tips, mera mera mera!

• johanna anders

Har gjort ett korsord idag genom siten www.crosswordpusselgames.com att ha med i festäftet. Busenkelt var det! Bara att skriva i orden så bygger de ihop korsordet åt dig =)

• Mammilon

Vi hade en "frågesport" om oss där svaren på frågorna var en eller flera av gästerna, typ: "Vilka här var med när brudparet först träffades", "hur många har varit på semester med brudparet" eller "vilka har hjälpt till att renovera hos burdparet?" Sedan hade vi redovisning då alla som stämde in som svar på frågan fick resa sig upp. Kan vara bra som konversationsstartare också medan folk funderar på frågorna.

Svar på tråden Tips på rolig utfyllnad i festhäftet?