• Princess L

Hjälp!

Jag och några vänner ska planera min svägerskas möhippa och nu behöver jag hjälp. Jag vill göra något speciellt utifrån hennes personlighet och intressen, medan de andra är inne på bl.a spela in en skiva (hon avskyr att sjunga, vägrar inför folk) och annat opersonligt och vanligt. Enligt vad jag kan se efter att ha läst lite på forumet är de möhippor som varit genomtänkta och personliga de mest uppskattade.

Så, det här är hon:

Hon älskar att läsa och skriva. Gärna fantasy men även deckare. Hon gillar TV-spel, äventyr som Zelda.

Detta är det som jag skulle vilja bygga på men som ingen annan förstår sig på :) Ett problem är att vi är lite begränsade, bor i Sundsvall och det finns inte så mycket färdigt. Men med lite fantasi kan man nog ordna det mesta tänker jag.

• Svar på tråden Hjälp!
  • Moirie

Hyra biograf och kolla på hennes favvofilmer samtidigt som ni dricker champagne? Gärna klädda enligt filmens tema? Finns ju mycket filmer baserade på både fantasyböcker och tv-spel.

Tv-spels turnering hemma? Hyra/låna spelkonsoler...

Leva in sig in i någon favoritbok och klä ut sig enligt den och spela roller på någon stämningsfull plats?

• Princess L

Tack för tipsen! Det sista har jag tänkt på men då skulle det vara ett arrangerat rollspel av något slag. Det tåls att fundera på :)

• Fenixx

hennes intressen låter väldigt lika mina.

det finns inget medeltidsarrangemang i närheten som ni kan ta henne till? där anordnas det ju en massa spex och skoj där ni kan utsätta henne för uppdrag att göra osv?

• Princess L

Hmm, jag vet inte men det ska jag kolla upp :)

• Gorby

På min möhippa lurade mina kompisar mig. Jag skulle lära mig texten till "Min kärlek". Jag var helt säker på att jag skulle spela in en skiva, vilket jag INTE ville. Sen fick jag mima till låten i olika klädstilar. När jag fick ögonbindel på mig, så var jag helt säker på att det var dags att sjunga.... Men då kom vi till en silversmed. Alla som var med gjorde en berlock till ett armband till mig, jättekul minne!! Jag behövde aldrig spela in en skiva, vilket jag är tacksam för. Däremot blev det en video, som jag verkligen ser fram emot att se. Det blir nog på festen! :) Jag fick även åka bastubåt, där de hade PS3, supermysigt! Lycka till med möhippan! Du tänker rätt som utgår från vad hennes intressen är!!

Svar på tråden Hjälp!