Inlägg från: Lady o Lufsen |Visa alla inlägg
  • Lady o Lufsen

Han vägrar att gifta sig...

Som svar på din sista fråga...kanske, kanske inte.

Man behöver ju inte gifta sig ...kärlek sitter inte i äktenskap, dessutom så innebär inte äktenskap några som helst garantier för att livet fortsätter tillsammans.

Du kan inte "tvinga" honom till något han inte vill...och du kan bara sätta gränser för dig själv, om du vill leva med honom som ogift, om han är så pass viktig så att det går bra att vara sambo fortsättningsvis också...

Jag förstår absolut att du upplever detta som jobbigt, det säger jag inget om!!

• Lady o Lufsen
    Fjosok skrev 2009-05-13 19:19:37 följande:
    Låter som om det blir vårt att få honom att ändra sig. Han kanske är en sådan som, precis som jag, inte ska gifta sig alls? Han kanske inte fixar det?Hoppas dock ni kommer till en bra lösning!
    Man kan ju (av båda könen) helt enkelt inte vilja gifta sig! Det behöver ju inte bero på huruvida man vågar eller inte... precis som att man kan välja att inte skaffa barn, man vill inte helt enkelt.
  • Lady o Lufsen
    Fjosok skrev 2009-05-13 19:41:06 följande:
    Tja, man kan själv vilja eller inte, sen kan det också bero på att man känner att man inte ska, av olika anledningar.Känner flera som vill gifta sig men inte gör det p.g.a att dom inte skulle fixa det livet som det innebär.
    Klart att det finns en mängd olika anledningar, bland andra dom som du drog upp och många, många fler...
  • Lady o Lufsen
    Fjosok skrev 2009-05-13 19:49:01 följande:
    Absolut. Äktenskap är ingen lätt fråga.Men som TS är inne på, att förlova sig brukar ju betyda giftermål...
    Näej faktiskt inte för alla Det går bra att "bara" vara förlovad...
Svar på tråden Han vägrar att gifta sig...