Han vägrar att gifta sig...
Min sa också när vi träffades att han aldrig skulle gifta sig. För mig spelade det ingen roll, jag var skild och visste att en ring på fingret är inte nån garanti.
Detta betydde dock inte att han inte planerade en framtid med mig. Ganksa så snart kände vi båda att vi ville ha barn ihop och DET är ett betydligt mer "bindande" kontrakt mellan två människor tycker jag. Jag ides inte rota i hans skäl varför han inte ville gifta sig, utan lät det bara vara.
När jag var gravid med vårt andra barn föreslog han att vi skulle förlova oss. Jag förväntade mig dock INTE att det automatiskt betydde att vi skulle gifta oss. Var bara glad och tog emot hans ring
När vi båda insåg att rent juridiskt så är det tryggare att vara gift när man har barn och så, så mjuknade han lite.
Han hade dock föreställningen om ett MEGA-bröllop i dagarna tre, enligt hans hemlands traditioner, vilket vi ju förstås aldrig har råd med.
Jag försökte inte tjata utan upplyste om att bröllop kan se ut på många olika sätt.
Nu är vi i alla fall gifta och han verkar lugn o trygg.
I ditt fall råder jag dig att fundera själv kring er relation och hur viktigt det där med giftemål är. VAd menar han med låst? Hur kan han snacka barn om han är rädd för att bli låst?
Vore bra om ni kunde prata om vad ni båda vill med er relation.
Usch, svårt allt det här. Vad säger din magkänsla, är han seriös med er realtion?
Lycka till, med eller utan ring på fingret!