• 090208

Han vägrar att gifta sig...

Bli inte putt pa mig nu, men maste man gifta sig??

A andra sidan tycker jag att "last" inte en anledning att inte vilja gifta sig. Det ar val anda knappast sa att du kommer binda honom vid spisen och forbjuda honom att festa...

Jag och min man lever precis som forut to be honest, men samtidigt sa ar det ju nat med att vara gift. Men ingen av oss kanner oss lasta. Vi gor vad vi vill, och om den andra vill gnalla sa gor dom det med eller utan ring...

Och jo, inte snallt att forlova sig och ge dig falska forhoppningar!!

• 090208

Men maste man ga skilda vagar for att han inte vill gifta sig???

Om han nu ar sa superbra sa du kan tanka dig att gifta dig med honom, sa kan ni ju anda leva hela livet tillsammans och skaffa barn UTAN att gifta sig.
    Nu vet ju inte jag varfor det ar sa viktigt for dig att ni gifter er, sa jag vill inte gorma. Men in the end of the day sa ar det bara pappersjobb. Eller..?

Hoppas du inte blir sur pa mig nu, men det lat sa drastiskt. Att dumpa for att han inte vill gifta sig alltsa.

• 090208

Ja alltsa, for hans del kanske det bara ar pappersarbete. Visst, for mig ar det ju sjalvklart mer. Men forut har jag inte riktigt brytt mig om att gifta mig...
    Dock sa lever man ju likadant som gifta eller sambo, inte direkt sa att man inte far dela sovrum...
    Men du har ju ratt saklart. Anyway, inte min trad.

Undertecknad skrev 2009-05-18 15:23:23 följande:
    Vill inte trampa nån på tårna, men om skillnaden mellan giftermål och samboskap "bara är pappersarbete", varför vill då vissa inte gifta sig? Om det nu inte är så stor deal, vad är då problemet?It goes both ways...
    [/citat]

Det var sa jag oxa menade...
    JessicaDahlsten skrev 2009-05-18 15:06:03 följande:
    [citat]
    Sen måste jag säga att det verkar inte som om det är riktigt rätt mellan er för på det du skriver så låter det som om du ganska lättvindigt skulle kunna lämna honom, och då tycker jag att du skall göra det.Har jag tolkat fel så tar jag tillbaka.
Svar på tråden Han vägrar att gifta sig...