• Jessan78

Karibienkryssing

Vi funderar på en Karibienkryssning som vår bröllopsresa, kombinerat med några nätter på en ö eller i Miami.
    Behöver lite tips på vilka öar man ska besöka, bra kryssningsbolag, när är bästa tiden att åka mm. Nån som rest på kryssning med barn? (vår dotter kommer vara ca 1,5 år när det är dags).

Kort sagt, ge mig lite tips på det mesta :)

• Svar på tråden Karibienkryssing
  • ulltuss60

Vi har också funderingar på karibienkryssning. Royal Caribbean verkar väldigt bra. Har vän som åkt med dom. Kolla www.aobtravel.se och klicka på kryssningar. Finns massa att välja mellan!
    Orkansäsongen håller på till oktober ca. Så efter det är det nog perfekt att åka!

• Jessan78

puffar lite
    nån som har tips om Karibien kryssing? Nån favvoö som man "måste" besöka?

• I love NY

Även jag rekommenderar Royal Caribbean. Inga problem alls att resa med barn där. Ett tips är dock att resa med något av fartygen i Freedomklassen om ni har blöjbarn. Blöjbarn är inte välkommna att använda poolerna enligt amerikanska hälsoregler men där har man en speciell pool för endast blöjbarn med, håll i er, 3-4 cm djupt vatten. Dock brukar de små barnen tycka det är lika roligt ändå. Ta bara med en hink och en spade.

Favoritön av alla är St Marteen. Men även Puerto Rico, St Thomas och Haiti (Haiti/Labadee som dock är en fejkhalvö men där man får en härlig dag på stranden i alla fall).

Personalen gör oftast sitt bästa med att roa även små gäster, de har till och med barnklubbar för de allra minsta där förstås föräldrarna ska vara med.

• 21 juli

Jag rekommenderar och Royal Caribbean. Har varit på en sån resa och det är helt fantastiskt! Finns lite bilder i mitt galleri. Favvoön är absolut St Marteen, där snorklade vi och det var helt fantastiskt! Finns även en mysig bar vid hamnen som heter Sharkys och det tyckte vi var jättemysigt!

• Lysan

Vilken hamn utgick ni ifrån? Och vilken båt??
    Många frågor...

21 juli skrev 2009-08-12 23:00:41 följande:

Jag rekommenderar och Royal Caribbean. Har varit på en sån resa och det är helt fantastiskt! Finns lite bilder i mitt galleri. Favvoön är absolut St Marteen, där snorklade vi och det var helt fantastiskt! Finns även en mysig bar vid hamnen som heter Sharkys och det tyckte vi var jättemysigt!
  • kullaberg

Hej, jag hoppar in här för vi funderar på samma sak. TS, om du inte har något emot det så undrar jag oxå till er som har gjort detta; hur var Miami? Något för brölloprsesenärer? Har fått för mig att det inte är så "romantiskt" men det kanske är jättefint?
    Vi ska åka i juli 2010, så det blir en kort kryssning, ca 4 dagar och så ca en vecka i Miami kanske.

• Lysan

Hade oxå tänkt utgå från Miami. Men vi velar fram å tillbaka.

Hittade lite olika priser & nätter.

13 juni Billigaste rum m balkong 24664,48:- (7 nätter)
    20 juni Billigaste rum m balkong 25208,48:- (7 nätter)
    27 juni Billigaste rum m balkong 24664,48:- (7 nätter)

• Flygande taxen

Eftersom flera av er verkar ha åkt på karibienkryssningar så tänker jag vara latoch strunta i att googla själv och istället bara fråga här om nån kan säga vad det kostar, på ett ungefär. :)

Svar på tråden Karibienkryssing