• blomsterflicka

bjuda släkt som är osams?!?!

Ska skicka inbjudningarna och kan inte bestämma om det är lämpligt att bjuda en person i släkten som JAG tycker om, men som inte alls kommer överens med min syster!

Det är hur svårt som helst, det känns som att antingen bjuder man och hoppas på att vuxna människor sköter sig - eller så tar man det säkra före det osäkra. Det blir lite konstigt om alla andra kommer utan denna person. Samtidigt är det denna persons fel att osämjan uppstått, och borde kanske förstå detta. Min syster står mig såklart närmre än min släkting... Har ni några råd?!?!?!

• Svar på tråden bjuda släkt som är osams?!?!
  • Lakritsbåten

nu vet jqg ju inte vad fejden handlar om men det är ju under all kritik om de inte kan hålla sams på DIN dag. Om det inte är ett väldigt litet bröllop så kan man väl "hålla isär dem" genom genomtänkt placering med mera så att de just inte behöver nöta på varandra.

• manice

JAPP jag har samma dilemma. Jag bjuder de jag tycker om, utan att ta hänsyn till släktens övriga relationer. MItt trubbel handlar om min mamma och en moster till mig. Förväntar mig faktiskt att de visar hänsyn och respekt för det är MIN dag och jag har rätt att dela den med de jag vill. Inget beslut för någon annan alltså.

• blomsterflicka

Lakritsbåten; ja så tänker jag också. Konflikten är dock ganska ingrodd och komplicerad, och med lite alkohol i kroppen vet man ju inte hur folk beter sig. Den här släktingen är dessutom väldigt provokativ till sin natur...

• Lakritsbåten

Tror du de kan "hålla sig i skinnet" om du uppmanar dem till att inte prata med varandra?

• Jiel o Deps

Min mor och morfars fru kommer INTE överens men vi bjöd båda två. Jag har sagt till min mor att hon kanske kommer och att hon allt får sköta sig.

• Lady o Lufsen

Bjud!! Lita på att dom vet att sköta sig (dom är väl vuxna), placera dom vid helt olika hörn av lokalen eller hoppas att dom själva förstår att dom bör tacka nej om dom vet med sig att dom inte kommer att kunna "vara tysta"...

• Heloise

Två av mina systrar pratar inte med varandra alls, men vi bjöd bägge iaf. Det är ju upp till dem att tacka ja eller inte, sedan så utgår jag ifrån att de uppför sig om de kommer, men eftersom den ena kanske ska spela golf den dagen och den andra inte får hundvakt så oroar jag mig inte så mkt faktiskt
    Om de mot förmodan kommer så får syster nr 3 agera barnvakt.

Jag tycker faktiskt att du gott och väl kan bjuda bägge två och ställa krav (iaf på din syster som står dig nära och borde värna om din lycka). Jag menar det är ju EN dag, kan man inte bita ihop för sin systers/ släktings skull så kanske man ska stanna hemma...

• blomsterflicka

Tack för alla svar! Ni har nog rätt, jag borde bjuda alla jag vill. Vill bara inte att de eventuellt stäler till en scen och så får jag skämmas. Men jag hoppas inte det går så långt!

• Svanboet

Jag har en liggande "fejd" i min familj också och jag kommer inte bjuda den ena parten dels för att jag också inte är allt för förtjust i hur personen betet sig. Skulle jag bjuda bara för att "man borde" skulle dessutom personen i fråga inte ha vett om att tacka nej...

Är denna person värd oron för att det kan uppstå problem så bjud och försök dela ut förmaningar till de som "fattar". Om du inte berättar att du oroar dig kan de ju inte veta...

• Fjälbacka 2009

jag valde faktiskt bort den släktingen som är i bråk med min far. Hellre har jag en glad pappa där. Men pratamed din syster och få hennes syn på saken.

• Thewedding

Några på min sambos sida är osams, men vi valde att bjuda dom ändå men ingen har tackat ja än

Svar på tråden bjuda släkt som är osams?!?!